CITAT (lilla mamma @ 30-07-2010, 00:24)

Ursäkta Huggormen eller Hercules eller vem det nu var som orerade över uppdelning av månadsbetalningar.
Vet ni vad ni egentligen pratar om? Min man får mediciner hem varje vecka för minst 25000 per gång.
Han har uppdelat varje månad 130 :- men får betala hela summan om han vill. Det är frivilligt. Minst 130:-
Silos- du får betala per månad om du inte har skulder hos apoteket trots betalningsanmärkningar.
Det är ju bara läkemedel som går på detta sätt, sedan om et finns kundkort med kopplade krediter det vet jag inte, men vanliga apoteket är det bara mediciner med aktiva substanser i, olika tillbehör och medicinska hjälpmedel men inga tjafs mojs grejer likt smink också.
Om jag öppnar vårt dialysförråd har vi grejer för över 100 000, det räcker inte ens en månad.
inte behöver du be om ursäkt.
på ett riktigt apotek kan man få dela upp sitt högkostnadsbelopp per månad, kreditvänlig eller ej, spelar ingen roll.
på de privata apoteken kan man få göra det genom att ansöka om kredit som man blir beviljad om man inte är ikryssad hos kronkalle.
på privata apotek kan man köpa precis vad man vill för sin kredit.
på riktiga apotek gäller månadbetalningarna mediciner.
det är väl ungefär vad vi orerat om.
vi som läst artikeln alltså.