Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Resa med Ekerölinjen, Koll på taxfreen någon?
          Platinum
          Inlägg 28-07-2010, 20:44
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

Imorgon beger man sig då ut på en liten dagstur till Åland, först bilar man ner till Grisslehamn och sen tar man färjan tur/retur och kanske man strandar i Öregrund en stund på bilturen hemöver.

Satt så och kollade Ekerölinjens hemsida nyss för att läsa taxfree-listan och konstaterar att sidorna med tobak inte finns med i webb-upplagan och inte heller fanns de med på Viking lines hemsida, av vilken anledning kan man undra? Någon som åkt nyligen och har koll på priserna på ett ungefär?

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Platinum
          Inlägg 30-07-2010, 11:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

Den första turen fick vi inte åka med eftersom båten blev fullsatt så det var bara snällt att vänta i fem timmar på nästa avgång, fribiljett delades ut till oss 70 som inte fick plats och det var ju inget man tackade nej till.

Sammantaget var det en trevlig tur även om vi fick tillbringa några timmar i ett Grisslehamn som välsignades med en hemskans massa regn just precis lagomt till när vi skulle försöka sysselsätta oss.

Vad gäller taxfreen så låg tobakspriserna dryga 30% lägre än priserna på svenskt fastland.

I övrigt så säger regelverket att man får ta in 1 liter alkohol (över 22 %) eller 2 liter alkohol (15-22 %), 4 liter vin (upp till 15 %), 16 liter öl, 200 cigaretter eller 100 cigariller eller 50 cigarrer eller 250 g pip- och cigarettobak på resa till/från Åland. Dessa gränser kunde man dock konstatera var väldigt flytande, var och varannan taxfree-kund överskred de gränserna med råge.

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 12:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon