CITAT (Sofia H @ 30-07-2010, 20:49)

Har inte sett tråden förut, kanske svarar lite sent... Om lampan höjer temperaturen, så släck den du. Fiskarna klarar sig fint ändå, du ser dem lite sämre bara. Har du en trädrot till dina malar? Om jag förstått rätt har du ancistrusmalar, och de vill ha trä att gnaga på, jag har för mig att fibrerna är bra för deras matsmältning. Akvarieaffären har rötter, du behöver bara en liten bit, så det blir inte dyrt eller så. Jag matar mina malar med frysta ärtor som jag lägger i vatten några minuter. När de tinat klämmer jag på dem så att de poppar ur skalen, och så slänger jag bara i dem. Guppy ska visst också gilla ärtor har jag hört. Om du kan fixa en grotta av något slag ökar möjligheten för malyngel. Hanen vaktar äggen till de kläcks, och äggen är stora och lätta att se (om de inte är undangömda förstås), dessutom ljust apelsinfärgade. Ynglen ser ut som små stridsflygplan när de far omkring på glaset!/Sofia.
Tack för svar

Nu har jag släckt nästan hela dagarna. Tänder en stund på kvällen bara.
Ja det är ancistrusmalar. Och härom dagen såg jag ett yngel till, men det försvann också

Men jag förstår inte vem som äter dom, för så små är dom inte tycker jag.
Hanen "bor" under ett snäckskal och sen har jag en uppånervänd kruka, men den är inte intressant. En träbit har jag också

Det där med ärtor hade jag glömt, det måste jag prova igen.
MVH Camilla