Hett ämne som berör.....
Jag är som många andra tveksam till var jag står i frågan/dessa olika frågor, då jag får frågan ställd rakt upp och ner, en stor gråzon tycker jag att det är. Var ska gränsen dras?
Men.... Adoption, är jag helt klart för. Partnerskap/Äktenskap för homosexuella är jag också för. Är det rätt att homusexuella par ska få adoptera, om jag nu säger ja två första gångerna så borde det bli ja även här.... Hjälp till par som inte kan skaffa barn själv är jag också positivt intsälld till. Att ett gift par med barn skiljer sig måste inte vara negativt för barnet, kan vara positivt om äktenskapet inte var bra. Barnet kan mycket väl få en lycklig uppväxt med bara ena föräldern.
Alltså barn med skilda föräldrar kan lika väl som barn i kärnfamilj ha en lycklig uppväxt, barn med föräldrar av samma kön likaså. Varför ska då inte en ensamstående mamma kunna få skaffa barn? Men om en ensamstående kvinna kan skaffa barn med hjälp på klinik, varför ska då inte en ensamstående man kunna få hjälp att skaffa barn på något sätt......
Ja en gråzon, någonstans går gränserna, vet inte riktigt var jag har mina gränser.....
/Monica
--------------------
Monica zon 1
|