CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 16:18)

Har du "märkt" nåt Stintan?
Jag har stött på människor som har en påklistrad fasad ja eller vad menar du?
CITAT (Gita @ 01-08-2010, 16:39)

Det är väl så att även om man är nöjd med sig själv, känner sig trygg i själv, så är man väl också ledsen ibland. De flesta av oss råkar ut för motgångar lite då och då, sorg och saknad efter älskade anhöriga drabbar ju dom flesta. Alla har nog mer eller mindre bra dagar, men har man en optimistisk och trygg syn på sig själv så vet man att efter regn kommer solsken
Skillnaden är kanske mera hur man hanterar motgångar och misslyckanden. Är man nöjd med sig själv och sitt liv så anklagar man kanske inte sig själv när saker går på tok utan tänker "egentligen kan jag ju" och ser inte ett misslyckande som ett personligt nederlag. För man kan ju inte lyckas jämt och för övrigt duger jag utmärkt precis så som jag är. Så tänker i alla fall jag.
Gita

CITAT (Aqvakul @ 01-08-2010, 16:48)

Det mänskliga psyket är mycket mer motsägelsefullt än man kan tro. Att kalla människor försök att skapa glädje trots en inre melankoli, kan knappast avfärdas som ett spel för gallerierna...
Konstig mening du skrev där men jag har aldrig påstått att det skulle vara ett
medvetet spel för gallerierna och inte heller att det är något fel att försöka skapa glädje.