Jag tror han menar frukt & kärnor från Kalamondin. El kan tänka mig det då det är annars den jag ser mest utav i handeln som växt.
Den, Kumquat & Citron.
Jag blir väldigt glad när du säger du har Pomelo & den andra Limen Flax.

Du är otroligt snäll & hjälpsam.
Absolut är jag intresserad.
Kan ta det i PM till dig men skulle kunna ev om det passar köra vägen om en dag. Åker ju ibland förbi ditt 'ena hem' har jag för mig.

Skåne är ju jag sällan i så syftar på det andra placet.

Jag ska försöka se om jag kan göra lite plats här men det går nog såklart. Det måste gå nu när jag kan få ytterligare citrus till min samling.

Jo tillbaka till Kalamondin. Frö från den, el frukt från den, är nog svårt att hitta i handeln om det ens förekommer alls i Sverige. Tror inte det färsk iaf.
Jag har blommor nu & små små kart på min, kan tänka mig att senare i höst/vinter de kanske är mogna fruker & då kan jag säkert skicka frö till trådskaparen &/el om ngn mer vill ha.
Ska trådskaparen köpa växt så skulle jag mer vilja ha en Mandarin om de går att hitta. Tror det men de är nog lite svårare att få tag på en Kalamondin, men går nog.
Dock är Kalamondin som sagt väldigt skoj & enkel. Fin att se på.
Jag gillar min som kommit igång att växa ordentligt nu. Tog 1 år men var nog så att den förra frukten som satt på var för mycket utav så det tog all kraft från den. När jag skördade tog det ngn månad & så kom den till slut igång.