CITAT (amaira @ 03-08-2010, 12:44)

Ruda. Du är så vansinnigt duktig på många naturfrågor, och framför allt när det gäller småkryp, som fjärilar och steklar. Det är bara synd att du inte också hyser
kärleken till dem, och till
LIVET.
Så fort det blir några problem, är du snabbt framme och förordar gifter av olika slag. Du är Roundupens Riddare och förkämpe, du kan försvara Myrr med din heder (ska vi duellera i soluppgången?

)
Du är en gammal
STOFIL Ruda!!!

Håller med.

Fast en effektiv stofil. Det finns personer som kan repa kirskål i 10 år för att bli av med dem, jag tycker det finns bättre saker att hålla på med. Steklar t.ex. Jag har ofta påtalat att försöka bekämpa flygande insekter är lite onödigt och svårt, det kan komma nya flygande. Grundproblemet här var ett getingbo på fel ställe, jag vet av erfarenhet att det inte går att övertala dem att flytta. Antingen får man vänta eller vara mer effektiv. På vilket sätt man är effektiv har egentligen ingen betydelse, myrr, vattenstråle eller dammsugare ger samma sluteffekt. Folk från Anticimex och andra liknande firmor åker omkring som skållade troll för att ta död på getingbon som ställer till med problem. Är de också stofiler?