CITAT (Gossen Ruda @ 03-08-2010, 15:09)

Folk från Anticimex och andra liknande firmor åker omkring som skållade troll för att ta död på getingbon som ställer till med problem. Är de också stofiler?
Nää. Till och med Anticimex är med sin tid, och begriper att det kan finnas andra möjligheter

.
Anticimex GreenLine .
Jag säger inte att man inte ska ta bort getingbon, råttor, möss, ohyra, eller annat som stör och förstör för oss.
Jag säger inte ens "ALDRIG gift".
Men jag säger, att det är "dumt" att förorda gifter som alternativ
ett i alla lägen. Och envist hålla sig till det, och inget annat.
Vi äger inte naturen. Vi styr den inte ens - tror vi något annat är vi grundlurade (eller korkade).
CITAT (malcolm @ 03-08-2010, 16:08)

Det går inte att utrota ett jordgetingbo eller nå´t annat getingbo heller för den delen ...
Trädgårdsslang har jag aldrig provat på getingbon, men att helt sonika ta bort det har JAG upplevt väldigt effektivt! Med viss reservation att det inte är enkelt att ta bort det alla gånger. Sitter det inuti en vägg, så kan jag förstås inte. Men sitter det i innertaket i exempelvis magasinet, så har jag petat ner det med en pinne, på natten när de sovit, OCH jag har varit väl påpälsad, rusat ut och smällt igen uthusdörren efter mig, OCH inte "gått på besök" de närmaste dagarna.
Mer än så var det inte. Inte ens getingar gillar att bo i olycksdrabbade områden.