CITAT (boxer2 @ 04-08-2010, 22:15)

Nej jag misstänkte att det var i all välmen du skrev så... och jag tackar för att du hänvisade mig till vovve.net.

Men då jag känner till detta forum och inte vovve.net var det för mig en självklarhet att fråga här. Så jag tackar alla som gett mig svar på min fråga.

Vad bra!

Jo, det är klart att man börjar där man känner sig hemma. Det ordnar sig säkert för vovven din. Är det hennes första löp? Jag hade säkert också tusen frågor när min första tik löpte första gången - men det är så herrans massa år sedan (dryga 30 är sedan

) att jag glömt bort det. Så, det är egentligen jag som skall be om ursäkt.

Nu hade jag förmånen att bo granne med uppfödaren till den tiken så jag fick nog svar på alla mina frågor med en gång. Det kan ju också vara ett tips - att höra med uppfödaren (om du har en sådan kontakt med denne). Han eller hon har - förhoppningsvis - erfarenhet av ett antal löp och borde t ex veta hur det varit med din vovves mamma och kanske t o m mormor. En del beteenden och företeelser går ju i arv.
Fast har hon flytningar från slidan bör du förstås ändå kolla upp det med veterinär (Stintan förklarade bra).