CITAT (varghem @ 05-08-2010, 09:07)

Jag var på akuten med min då 7-årige son som hade fraktur i handleden. Vi fick efter många om och men (ortopeden skulle stänga en kvart senare) åka till annat sjukhus och vänta lite till... sammanlagt 14 timmar är inte acceptabelt anser jag.
När jag talade om att vi tänkte åka hem för det hände ju ändå ingenting så kunde vi återkomma dagen efter så nästan ringde dom efter polis för att kvarhålla oss. Vänta i väntrum gör ju inget men vänta hemma och kanske få lite sömn är väldigt dålig idee verkade det som.
Att vänta så länge med barn är inte vanligt, när min son bröt benet fick vi förtur i kön både på akuten och ortopeden och det var ändå ganska långa väntetider. Hade det kommit in något mer akut som skottskador, hjärtinfarkter etc. hade vi naturligtvis fått vänta mer och naturligtvis funnit oss i det istället för att försöka gipsa själva.
Att patienten som sydde sig själv anmäldes eftersom läkarna "värnar om sina äckligt högavlönade jobb" är något av det dummaste jag läst (och här på Odla skrivs det jävligt mycket dumt så det är inte illa att knipa en topplacering. Grattis!)
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.