Förlåt Pius

Nu hamnar ju allt det här i ditt inlägg. Förlåt att jag bidrar till att spåra ur och hacka sönder din tråd. Men jag kan inte låta bli att svara på det här.
Sedär Jan och Ruda, nu börjar det likna något!
CITAT (Jan Lindgren @ 05-08-2010, 10:03)

... om man någon enstaka gång ...
CITAT (Gossen Ruda)
Jag har alltid samlat in alla blomställningar för att undvika fröspridning, i början blev det flera skottkärrelass. I år kunde jag ta dem i båda händerna. Jag rensar fortfarande mest för hand ...
Det här kommer ju inte fram, när ni så ihärdigt rekommenderar giftpreparat i olika inlägg. Det blir liksom, som om det är det enda och odiskuterbara alternativet. Det är det ju inte!!
Jag håller med om att man kan drivas dithän till slut, men det finns ofta, allra oftast faktiskt, andra alternativ att prova FÖRST! Tänk på att många som läser här, faktiskt inte har naturkunskaper alls, och med era inläggs hjälp tycker det är helt berättigat att sprida gifter som det sig vill.
Hur det än är, så är det hushållen och trädgårdsodlare som står för en mycket stor - största, har jag för mig att jag läst någon gång men jag har inga källor till det här uttalandet nu - del av "gifterna".
Fler och fler preparat förbjuds. På skoj kanske? Fler och fler biologiska alternativ dyker upp.
Och hur det än är, hur bra något än "bryts ner", så tar det med sig annat på köpet, inte bara det vi önskar bli av med.
Vi har faktiskt inte full koll på naturens nätverk! Och många bäckar små, blir en stor å.