CITAT (mamamaggan @ 06-08-2010, 20:50)

Monica , när det här med PPM kom för en del år sedan så ringde jag dit och frågade om inte jag kunde få de pengarna . Jag ville inte spela med dem på börsen , man kan lika bra spel med dem på Svenska Spel tycks det ibland , utan jag ville köpa guld för de pengarana . Det hade lönat sig bättre .
Tjänstepensioner har jag också , på ett ställe där jag jobbade i tio år så kommer jag att få sådär tvåhundra kronor i månaden före skatt.
Precis som Åsa skrev förut så får man lära sig att leva på lite pengar för pensionen blir inte mycket att hurra för. Jag , som idag är sjukpensionär kommer att få 40% av min sjukpension när jag blir 65 och det finns många andra som får ännu mindre. För de som är i min ålder börjar det bli för sent att göra något åt situationen men som jag redan skrivit så hoppas jag att man tar fram ett nytt bättre system .
Men så lite kan det väl ändå inte bli. Eller har du en bra sjukpension? Går själv i ålderspension om fem år och prognosen för min pension då, är kanske en tusenlapp mindre än vad min sjukpension är idag. Sedan får man ta prognoser med en nypa salt.