Vad jag retar mej på? Ja det beror nog lite på vilket humör jag är på. Och när och var.

Brevbäraren tex är nåt jag inte retar mej på nu för semestervikarierna är toppentoppentoppen!!

I går fick vi posten halv ett, och dom senaste veckorna har den kommit runt kvart i ett till två. Det är skillnad det mot ordinarie brevbärare som kommer senare och senare och senare... Precis före semestern kom han halv fyra.
Det retar jag mej på jättemassor.

Speciellt när man hör att folk säger att han fikar både här och där... Tydligen är det inlagt fikapauser för att han har så långa arbetsdagar.
Jag retar mej på folk som "måste" röka överallt. Bara för att det inte är förbjudet att röka där, eller? Inte förbjudet = tillåtet? Tex precis utanför matbutiken så måste dom hetsdra i sej en cigarett utifall att dom får gifttrycksfall närmsta halvtimman.

Dom är så äckliga!!
Jag retar mej på all reklam som avbryter hela tiden. Om dom nu nödvändigtvis måste göra reklam, varför har dom inte kommit på att den kan vara rolig eller lockande så man vill ha det dom försöker sälja?
Volvoförare! Dom retar jag mej på. Rejält. Som häromdan när jag skulle till en populär butik och det inte fanns en enda parkeringsplats över. Eller jo det fanns det, tre stycken. Två egentligen om man räknar att ena platsen skulle varit upptagen av en Volvo. Fast nu var alla tre upptagna av en enda Volvo som ställt sej på tvären längst fram tvärsöver alla tre platserna. Hur sjutton tänker man då??
Och för några veckor sen var det en annan volvoförare som utmärkte sej. Tyvärr en kvinna. Jag körde på en hundraväg, låg i 100-110 enligt mätaren och blir omkörd av just en kvinna i Volvo. Hon segar sej om och lägger sej framför. Och sänker farten till 95...

Alla som låg bakom oss fick försöka köra om när tillfälle gavs för att hon skapade en lång kö med sin manöver. Hur sjutton tänkte hon då??
Visst undrar jag över varför det blinkas vänster i rondeller. Man får nämligen inte svänga vänster där. Och förresten så svänger inte dom vänsterblinkande till vänster heller, utan kör rakt fram och ev sväng görs åt höger. Ibland med blinket fortfarande åt vänster, eller i bästa fall inget blink alls. Väldigt, väldigt sällan blinkas det åt höger när det svängs åt höger. Dom flesta av vänsterblinkarna är yrkeschaufförer....

Och många av resten är volvoförare!
Vad retar jag mej på mer...?

Finns massor, men det beror som sagt på humör och när och var. Har hört en reklamsnutt ett par dar nu där dom sjunger "9-5"-låten men i egen version och tjejen som sjunger säger "he's working nine
till five". Till!!
Återkommer säkert med mer...