Full version: Jag retar mig på...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
malcolm
* folk som skräpar ner
* sådana som bygger varuberg på bandet till kassan
* sådana som kör för fort
* sådana som kör för sakta
* hög musik från grannar
* hundskall
* biltrafik
* fulla människor som skränar
* klotter
* de som klagar på andra
ninnisky
CITAT (malcolm @ 05-08-2010, 16:39) *
* folk som skräpar ner
* hög musik från grannar
* hundskall
* biltrafik
* klotter
* de som klagar på andra

men tänkt så skönt att vi kan prata om allt sånt på odla.nu smiley_small_hug.gif
xlxl67
Kul! smile.gif

-Nagelbitare. Är riktigt äckligt o ser bedrövligt ut.
-Tuggummi-med-öppen-mun-tuggare. Visa lite hänsyn tack!
-Dåligt bordskick typ hänga över bordet o skyffla in med gaffeln.... Ser för jäkligt ut o gnisslandet gör inte saken bättre.

Långt efter...
-Såna som går runt o snackar i mobiltelefon för jämnan
-Solglasögon i onödan

Får fundera lite tll över en topp-10...smile.gif
Whiskuchi
CITAT (malcolm @ 05-08-2010, 18:39) *
* folk som skräpar ner
* hög musik från grannar
* hundskall
* biltrafik
* klotter
* de som klagar på andra

Haha, här kastar vi bäver i trähus rotfl.gif
mamamaggan
CITAT (malcolm @ 05-08-2010, 18:39) *
* folk som skräpar ner
* hög musik från grannar
* hundskall
* biltrafik
* klotter
* de som klagar på andra

Sista punkten klart bäst ! rotfl.gif
ängsvädd
Just nu kommer jag inte på något jag retar mig på hos andra, jag har fullt upp att hålla reda på mig själv, men jag vet att det är vissa saker - kommer bara inte på dem just nu. Återkommer.
Anki V
Vad jag retar mig mest på är självgoda felfria människor.

Nedanstående fem punkter hanns med på morgonfikat idag innan jag tog med mig min kopp och gick.
Hur man kan vara så dum att man:
*Tar SMS-lån.
*Flyr från sitt land och söker asyl i Sverige.
*Som 15-åring tar sin första fylla (det skulle deras barn aldrig gjort)
*Nätdating……usch och fy!
*Är positiv till samkönade äktenskap….för att inte tala om homoadoptioner.

…..och hur i hela kan alla invandrare ha råd att köra BMV

/Anki
silos
För min del vet jag med bestämdhet att om och när jag reta mig på någon eller någonting så är just den problematiken hos mig själv,fastän jag inte kan se det då jag är irriterad....

Om detta läste jag för länge sedan och tyckte att det var såå dumt att påstå det,men livat har visat för mig att så är fallet!

Jag väljer oftast att inte tillåta mig bli irriterad,eftersom jag vet att jag mår dåligt av sådant.

Mina barn kan trycka på mina ömma punkter och jag kan bli mycket retad av just det,men vet samtidigt att de speglar någonting inom mig som jag behöver se för tillfället.....
*Stintan*
CITAT (Whiskuchi @ 05-08-2010, 19:04) *
Haha, här kastar vi bäver i trähus rotfl.gif

rotfl.gif Ja den punkten var rolig.
Hur orkar man reta sig på så mycket som man ändå inte kan göra något åt? Jag skulle få magsår för mindre fast en sak hatar jag och det är självgoda skrytiga människor som tror att dom är bättre/finare än andra och det sitter djupt inom mig.
silos
CITAT (*Stintan* @ 05-08-2010, 19:22) *
rotfl.gif Ja den punkten var rolig.
Hur orkar man reta sig på så mycket som man ändå inte kan göra något åt? Jag skulle få magsår för mindre fast en sak hatar jag och det är självgoda skrytiga människor som tror att dom är bättre/finare än andra och det sitter djupt inom mig.

Då har du jo någonting viktigt att lära dig om dig själv.......
Gunilla T
..och jag retar mig på en så obetydlig liten, liten struntsak i tillvaron men jag blir lika irriterad varje gång;

varför kan folk inte lära sig att blinka rätt i rondeller?...det blinkas till höger och vänster eller inget alls...skall det vara så svårt att lära sig att man blinkar när man åker UT ur rondellen eller om man byter fil!!

Älskar att reta mig på dethär.. crazy.gif kommer aldrig att sluta reta mig på rondellkörningar ..... slap.gif
Aqvakul
Jag jobbar hårt på att inte reta mig på saker som jag ändå inte kan göra något åt. Understundom kan jag dock inte låta bli att reta mig på mig själv....
*Stintan*
CITAT (silos @ 05-08-2010, 19:24) *
Då har du jo någonting viktigt att lära dig om dig själv.......

Nej Solis på den punkten har du fel. Orsaken tänker jag inte utveckla på forumet.
ängsvädd
CITAT (silos @ 05-08-2010, 19:21) *
För min del vet jag med bestämdhet att om och när jag reta mig på någon eller någonting så är just den problematiken hos mig själv,fastän jag inte kan se det då jag är irriterad....

Om detta läste jag för länge sedan och tyckte att det var såå dumt att påstå det,men livat har visat för mig att så är fallet!

Jag väljer oftast att inte tillåta mig bli irriterad,eftersom jag vet att jag mår dåligt av sådant.

Mina barn kan trycka på mina ömma punkter och jag kan bli mycket retad av just det,men vet samtidigt att de speglar någonting inom mig som jag behöver se för tillfället.....

Det ligger nog mycket i det.

Sedan finns det något som kallas för projicering inom psykologin - att ofta ser man de fel hos andra som man själv har smile.gif Det var en förenklad definition av begreppet projicering.

Men det är intressant att fundera över varför man retar sig på just vissa saker.

*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 05-08-2010, 19:31) *
Jag jobbar hårt på att inte reta mig på saker som jag ändå inte kan göra något åt. Understundom kan jag dock inte låta bli att reta mig på mig själv....

Det tycker jag låter sunt tummenupp.gif

CITAT (ängsvädd @ 05-08-2010, 19:32) *
Men det är intressant att fundera över varför man retar sig på just vissa saker.

Nyttigt också för då blir det lättare att låta bli att reta sig på så mycket.
Kesigul
Är inte så lättretad i regel
men
trilskande printrar som inte klarar av att skriva ut vettiga utskrifter, gaah!!!!!

Verkar vara förföljd av dessa både hemma & på jobbet. Vet inte varför just denna typ av apparat verkar ha något emot mig.

ninnisky
CITAT (Aqvakul @ 05-08-2010, 17:31) *

Jag lovar att det blir bättre när du blir äldre biggrin.gif smiley_small_hug.gif - det är sällan numera som jag retar mig på mig på sådant!
ängsvädd
CITAT (Aqvakul @ 05-08-2010, 19:31) *

Ha ha, känner igen det där med att reta sig på sig själv ibland.
Bettis
Retar mig så in i ***** på grannens ungar som kör plasttraktor på trätrallar I TIMMAR!!!!! men dom har börjat på dagis igen så nu är det bara helger med fint väder och det kan jag nästan stå ut med smile.gif
Alexander-VG-zon3
jag tror inte jag vågar skriva vad jag retar mig på!! det är faktiskt ganska mycket (ibland mer eller mindre), en del saker är mindre snälla och andra är mer snälla. skulle jag skriva upp allt tror jag folk ändrar uppfattning om mig, saker jag retar mig på ingår där både folk och saker och annat. men nej jag skriver nog inte upp det här, jag får försöka hålla det för mig själv.

jag har lätt för att reta upp mig på saker, jag kan bara inte stänga av och sluta reta mig på saker. det går inte. retar jag mig på nåt så gör jag det så in i h******t att jag spricker nästan och sliter håret av mig och slår sönder saker och samtidigt blir hysterisk frustrerad (får jag ett mega utbrott så ska jag nog vara glad om samhället jag bor i står kvar!, som tur är står det kvar).

dock får jag bara min utbrott inne inom hemmets väggar, även om grannar ca en kilometer bort hör och fattar. dock skulle jag bli uppretad ordenligt och det nuddar precis den kritiska knappen så kan jag nog lika gärna få ett utbrott bland folk.

det är säkert inte nyttigt att reta sig på saker så här, men så är det.
Piccante
Nu ska vi se, jag retar mig på följande;

folk som går sakta
folk som går sakta mitt på trottoaren och breder ut sig åt alla håll.
folk som kommunicerar på avstånd genom att skrika över hela samhället att ungarna ska komma hem istället för att använda telefon.
folk som står nära och knôr mig i ryggen i kassakön.
kassörskor som inte säger hej eller tittar på mig utan sms:ar istället.
reklamavbrott på tv
de dåliga reklamfilmerna under avbrotten

gnon49
Att irritera eller reta sig på små o stora saker är väl ett sundhetstecken. Bara man inte överreagerar.
Annars hamnar man väl lätt i "ursäkta att jag finns till"-syndromet. Det är inte sunt.
Fast jag övereagerar om datorn strular, det skall medges. Eller bilen. Men det bottnar nog i att man räds kostnaderna.
Jo jag kan också reta mig på en del svampplockare som genar över tomten helt ogenerat. Men det är ju övergående.
silos
Jag retar mig i första hand på mig själv...
malcolm
* sådana som låtsas inte irritera sig på något alls
netha
Retar mig på = blir arg på ... ja då blir det om datorn tjorvar ... tål inte ... vill slå sönder.
Annars så bryr jag mig inte så mycket ... orkar inte bli arg på allt o alla ... tar för mycket energi.
Anki på Öland
CITAT (silos @ 05-08-2010, 19:21) *

Du börjar låte lite som en predikant, saknar bara hallelulia i slutet.....
Anki
bergvallmo
Jag retar mig på att jag retar mig på en nick i detta forum!
Anki på Öland
Och just nu retar jag mig på att var och varannan tråd är någon av silos endera nystartade eller gamla trådar...... måste man var så egocentrerad att man till varje pris skall synas överallt sad.gif
Anki
Aqvakul
CITAT (netha @ 05-08-2010, 21:05) *
Retar mig på = blir arg på ... ja då blir det om datorn tjorvar ... tål inte ... vill slå sönder.
Annars så bryr jag mig inte så mycket ... orkar inte bli arg på allt o alla ... tar för mycket energi.

yes.gif
ängsvädd
CITAT (bergvallmo @ 05-08-2010, 21:10) *
Jag retar mig på att jag retar mig på en nick i detta forum!

giggle.gif

Flowerlover
Ok.. att klaga är ju inte alltid helt fel heller.. kan ju i värsta fall faktiskt handla om liv eller död. klagomål behövs tyvärr när det är befogat. nono.gif Och då menar jag ju att det handlar om när andra människor... och människor med dess husdjur och gårdsdjur kanske utsätter och förstör för andra människor, och kanske dessutom utsätter vi andra som inte bett om det för förstörelse och i värsta fall för livsfara. sos.gif

Så Ok.. då är de ju bara att välja ..låta de fortgå eller agera. g.gif

Men annars .. såna där oskyldiga vardagliga ting som feltryck på tandkrämstuben eller äta fel, lasta berg på varubandet osv osv... näe näe.. tänk om.. whist.gif smiley_small_hug.gif

Ta en promenad, ut i naturen å njut av livet vetja rose.gif

En blomma.gif till alla er som läser detta och thanks.gif

Ha de... shy.gif
*Stintan*
CITAT (netha @ 05-08-2010, 21:05) *

Ja när datorn strular går jag i taket och blir förb****d på mig själv för att jag är så beroende av den.
silos
CITAT (Anki på Öland @ 05-08-2010, 21:12) *
Och just nu retar jag mig på att var och varannan tråd är någon av silos endera nystartade eller gamla trådar...... måste man var så egocentrerad att man till varje pris skall synas överallt sad.gif
Anki

Det förstår jag mer än väl och jag är mycket ledsen för att jag drog upp de gamla tråden,men jag ville bara väl!

Menar du att jag startar för många nya trådar?
smiley_small_hug.gif

CITAT (malcolm @ 05-08-2010, 21:02) *
* sådana som låtsas inte irritera sig på något alls

Jåra,jag kan visst irritera mig på allt möjligt,MEN jag lyckas för det mesta inse hur dummt det är och inte mår jag bra av att vara irriterad,varken på mig själv eller andra eller saker och ting...
Monica i Nässjö
Jag retar mig till vansinne på att folk inte kan visa med blinkern vart de ska ta vägen. Speciellt i rondeller, ofta måste jag stanna i onödan för att vissa inte kan visa att de ska svänga ur rondellen. Dålig bilförare som retar upp sig i trafiken, jag vet. blush.gif
mamamaggan
Just nu orkar jag inte reta mig på sådär väldigt mycket småsaker , livet är för kort och komplicerat för det , och jag behöver min energi till annat .

Men visst annars retar jag mig på en hel del av de saker som ni nämnt t ex de som inte använder blinkersen.

ängsvädd
CITAT (mamamaggan @ 05-08-2010, 22:50) *
Just nu orkar jag inte reta mig på sådär väldigt mycket småsaker , livet är för kort och komplicerat för det , och jag behöver min energi till annat .

..........

Det där stämmer in på mig också - har så lite energi så den måste läggas på annat - försöker se det positiva i tillvaron så gott det går.
Motti
Jo det där med varuberg !bor man på landet dessutom jobbar gubben tre mil från där vi, bor jag har inget körkort !då måste man veckohandla och vart gör man det ?jo på en Stormarknad som tex Willys !ja inte tycker jag det är kul att packa ner en varuvagn full sen plocka upp det vid kassan sen plocka ner det i sju åtta kassar,sen hem med det packa upp igen frysa in osv,jag finner ingen glädje i det alls men det är ett måste när man bor på landet och inte har affär runt hörnet,därav varuberg !gillar man inte att köa får man söka sig till de mindre butikerna för på en Stormarknad Storhandlar man,därav namnet Stormarknad!ska man ha en liter mjölk och en korvbit ska man nog inte handla på Willys elle Ica Maxi,om man inte vill stå i kö !
mamamaggan
Men man behöver väl inte bygga varuberg på varubandet bara för att man handlar mycket ? Veckohandlar själv men inte f-n bygger jag varuberg för det ! Men vill man irritera kassörskan och även ge henne mer förslitningsskador så , ja visst bygg varuberg bara !
Motti
Ja ha nu börjas det igen slap.gif !varuberg gör jag aldrig,jag lägger upp varorna med koden mot kassa ,har till och med fått trisslotter av kassörskorna på Willys för att jag lägger upp varorna rätt !vad är problemet ?får man inte storhandla längre ?går man in på typ Willys en fredag för att köpa en liter mjölk ja då får man stå i kö.När vi veckohandlar ser vi det som ett varuberg,ja visst ett varuberg kan ju va när man öser upp allt huller om buller vilket vi aldrig gör.Deffiniera Varuberg ! kan vara olika hos olika människor.

MVH Motti
Mollis
CITAT (Anki V @ 05-08-2010, 19:13) *
Vad jag retar mig mest på är självgoda felfria människor.

Nedanstående fem punkter hanns med på morgonfikat idag innan jag tog med mig min kopp och gick.
Hur man kan vara så dum att man:
*Tar SMS-lån.
*Flyr från sitt land och söker asyl i Sverige.
*Som 15-åring tar sin första fylla (det skulle deras barn aldrig gjort)
*Nätdating……usch och fy!
*Är positiv till samkönade äktenskap….för att inte tala om homoadoptioner.

…..och hur i hela kan alla invandrare ha råd att köra BMV

/Anki

Vad menar du med att alla invandrare har råd att köra BMW? Jag retar mig verkligen på människor som generaliserar på det där sättet.
Aqvakul
CITAT (Mollis @ 06-08-2010, 08:03) *
Vad menar du med att alla invandrare har råd att köra BMW? Jag retar mig verkligen på människor som generaliserar på det där sättet.

Jag studsade oxå till när jag läste Ankis inlägg - men tolkade det sen ironiskt...
netha

Tror att du tolkar Anki V ilägg fel ... som jag fattar det så fick hon nog och lämnade fikasällskapet efter att ha lyssnat på "exemplen" hon gav.
Mollis
CITAT (Aqvakul @ 06-08-2010, 08:06) *
Jag studsade oxå till när jag läste Ankis inlägg - men tolkade det sen ironiskt...

Ja det kanske var ironiskt men då tycker jag man ska vara tydligare med det, särskilt här på Odla, där i princip allt och inget misstolkas hej vilt.
Huggorm
Jag retar mig som fan på folk som skriker och ropar. Jag står verkligen inte ut med det, och folk som ropar utan en vettig anledning klassar jag undermedvetet som IQ under 80.
Anki V

Det var precis det jag ville säga….att jag retar mig på generaliseringar.

Att alla invandrare har råd att köra BMW är inte min uppfattning….det var b.la. det som diskuterades vid fikabordet i går när jag blev så retad att jag fick gå därifrån.

/Anki
Mollis
CITAT (Anki V @ 06-08-2010, 08:20) *
Det var precis det jag ville säga….att jag retar mig på generaliseringar.

Att alla invandrare har råd att köra BMW är inte min uppfattning….det var b.la. det som diskuterades vid fikabordet i går när jag blev så retad att jag fick gå därifrån.

/Anki

Ok, jag var nog lite för trött när jag läste, sorry! smiley_small_hug.gif
Huggorm
Alla invandrare kör ju inte BMW, det är bara killarna mellan 18-30. Övriga kör ford eller gamla risiga japsar.
Anki V
CITAT (Huggorm @ 06-08-2010, 08:23) *
Alla invandrare kör ju inte BMW, det är bara killarna mellan 18-30. Övriga kör ford eller gamla risiga japsar.

Ja, det vet ju alla...det var därför jag blev så retad naughty.gif

/Anki

Meriona
Jag retar mig på att det är så många restauranger som stänger över sommaren i vår stad. Hopplöst att äta lunch nån stans, ska de skackars turisterna bara kunna äta korv&bröd eller pizza tro?
Red Top
Jag retar mig sällan på folk. Känns meningslöst.

Men forumfolk som inte läser hela trådar eller inlägg, innan de kommer med kommentarer, kan jag irritera mig på.

Inskränkta, okunniga människor med fördomar retar jag mig inte på. Jag blir heligt förbannad.

Jag lyssnar, nästan, dagligen på 'Ring P1'. Ibland är det bara roligt, men ibland blir jag så arg att jag glömmer att jag har ont.

Sådana förmiddagar får jag mycket gjort. giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon