Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Frysa rå squash, går det?
          rosita
          Inlägg 08-08-2010, 14:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 781
          Medlem nr: 5 587

Hittills har jag skördat minst 20 kg squash och har börjat fundera på hur jag kan förvara den. Jag brukar förvara de stora squashen i förrådet och där håller de sig ca 3 månader. För att ha tillgång till squash i vinter, hade det varit jättebra att frysa in också. I skördetider är tiden knapp och därför skulle det vara enkelt om jag bara kunde t.ex. skiva eller hacka den och sedan frysa in direkt utan förvällning. Är det någon som provat?

--------------------
          Rosita zon 1

www.ankispassion.blogg.se

www.dromtolkning.blogg.se

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Christa
          Inlägg 08-08-2010, 19:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Jag brukar förvälla eller spara dem i rumstemperatur. Jag har fortfarande kvar en sedan förra året som legat i källaren. Den är gul nu men i våras använde vi sådana. Glömde en bakom soffan i vardagsrummet en gång. Hittade den vi jul och den var hur grön och fin som helst. De bör vara ganska stora om man skall spara dem i rumstemperatur.

Små squash brukar jag skiva och fräsa i stekpannan så att det inte blir så mycket vatten.

Har också gjort en specialblandning av squash, äpple, tomat och färsk ingefära och vatten så att vätskan täcker. Då har jag tagit stora squash och kokat röran ganska länge. Har kokat i tioliters gryta på en gång. Har sedan frusit detta i burkar. Mycket gott att äta kallt.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-10-2025, 10:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon