CITAT (Chamomille @ 08-08-2010, 12:30)

I universum finns det bara skrot. Det var VAD jag menade.
Är du säker på det?
CITAT (ryss_бори @ 08-08-2010, 13:49)

Vem orkar bry sig om sånt där fjanteri? Finns ändå ingen himmel eller något helvete. Dessutom är jag bäst, så varför ska jag bry mig

Visst bryr du dig eftersom du kom hit oach svarade!
CITAT (mamamaggan @ 08-08-2010, 12:56)

Silos , skönt att höra att du inte är rädd längre. För mig så slutar det när det slutar , det blir som att somna .
Som redan skrivits så är himmel och helvete påhitt för att kunna styra människor , för att kunna ha makt över dem , för att kunna utnyttja dem för sin egen vinning. Skrämselpropaganda brukar gå hem hos de flesta om man håller dem i okunnighet om annat än vad man vill att de ska få veta.
Mer och mer tror jag att det kan vara på det viset!
CITAT (bergvallmo @ 08-08-2010, 14:13)

Himmel, helvete, Gud och Djävulen... Ja nog tror jag att det är uppdiktat av människan. Myter och religioner har funnits länge och jag kan förstå hur människor förr behövde ha något att tro på.
Det man inte vet är skrämmande och då hittar man på saker för att göra det mindre otäckt. Till exempel vid solförmörkelse sade man att det var ett monster som åt upp solen, men eftersom monstret inte hade någon bakkropp så blev solen strax synlig igen

Religioner har människan uppfunnit,men den sanna tron finns inuti människan hjärta och det har ingenting att göra med religioner!Så fort människorna börja bygga kyrkor etc...så förvandlas tron till dogmer etc...
CITAT (fuchian @ 08-08-2010, 16:24)

Varje individ har sin egen sanning/tro innom sig, men sen kvittar det om man inte hittar det och lutar sig mot andra el är allmänt okunniga eller tänker inte i dom banorna ---- allt detta och mer därtill är den personens privatsak, men .....

fuchian...
Jag håller med dig!