CITAT (Myosotis @ 08-08-2010, 21:05)

Jag känner tvärtom men skickar en

, inte kul när man känner så. Jag brukar känna så i maj-juni, och på sensommaren en enorm lättnad. Fast inte riktigt än, det har inte varit någon sådan dag med hög knallblå hösthimmel och luft som är lätt att andas.
tack
ja soliga och knallblåa hösthimlar med eldiga träd runt om, är underbart. tyvärr är det sparsmakat med sådana dagar här. här gäller regnet regim.
CITAT (Fenja @ 08-08-2010, 21:16)

Det har varit skumt i år för ingenting har vuxit som det ska. Klängrosorna tokblommar och är nästan 70 cm

Andra rosor som ska bli så där 80-120 cm är kanske 50 cm och ser rätt ämliga ut. Kamomillen verkar inte hinna i blom, av den kinesiska gräslöken är det bara små strån, vildvinet har kanske blivit 150 cm. Vindruvan har fastnar på så där 60 cm och skjuter en massa sidogrenar... det växer inte som det ska helt enkelt
Hoppas att hösten blir bättre vad gäller bär och svamp i alla fall. Vi har rätt gott om blåbär och gula kantareller trotsar kylan och regnet och kikar upp här och där. Kan du inte trösta dig lite med naturens gåvor Flaxss?
Mvh
Fenja
jag hoppas på en kanon sensommar och höst, men det är inte alltid det vill sig. bara tanken av det gör mig nedstämd.
visst glädjer jag mig av naturen, jag älskar naturen och tar långa skogspromenad och plockar bär och svamp.