CITAT (MrMurphy @ 08-08-2010, 21:26)

Har en stor perennrabatt som ungefär 70% inte har slagit ut än i, allt är dock på gång så jag oroar mig inte för den biten. Dock så verkar det ha blivit total härdsmälta vid nedplantering/omplantering och justeringar för några rejäla tabbar i höjdskillnader samt hål på vissa ställen så detta stör mer än frånvaron av blommor... Sitter bara och vill få blomningen "ur vägen" för att rätta till det det här eländet. Suktar efter att få sätta spaden i jorden ordentligt, och att få börja sikta på nästa år. Dock slipper jag helst vintern, och allramest om det är minsta tillstymelse till likhet från vintern som var. Hua!
det verkar som du har fullt upp och det är härligt med projekt, hade jag haft tillgång till trädgården så hade det nog varit lättare. där finns ju mycket mer höstpyssel.
tror du att du hinner med allt ?
sådan vinter som det var vill jag inte heller ha i år.
CITAT (bergvallmo @ 08-08-2010, 21:32)

Ja du är inte ensam om panikkänslan. Tycker vintern blir värre och värre för var år som går. Nu är det nästan så att jag har vinterpanik redan innan sommaren börjat.
Önskar jag kunde låta bli att sova på sommaren och semestern, bara för att kunna ta till vara på varje stund.
i juli börjar jag få panik känslor. önskar man kunde ta tillvara på april-juni lite längre för då känns det som man har sommaren framför sig och vad allt kan erbjuda. nu vet man vad den hade att erbjuda och hur vädret blev. förhoppningarna är nästan slut.