Hej alla!
Det är inte roligt att det redan känns som höst. har idag +14, men nätterna har hållit sig över +10 än.
Växterna i växthuset har tagit sig en paus, inget nytt händer (nu tar jag i --- klematisen blommar och mina pelargoner) både den som är inne ock den som står i ett vrå ute blommar. Min stackars änglatrumpet knoppar för fullt ute, men om det blir svalare så åker den in, vill se de vackra blommorna.
I mina lådor och ute sker det lite saktare, men har rätt mycket som blommar på utealtan.
Så himla mycket jobb som jag la ner i våras för det hela, hade jag velat njuta av mera. Använder ett litet element i växthuset när vi är där för att köra ut det råkalla.
Jag hoppas att vi kan få lite mer värme och sol snart, just nu vaknar man inte ens i tid, så mörkt är det på morgonen, men än har inte paniken slagit till, kanske av den anledningen att jag vår mina down-period på våren, men höstarna går bra och vi kommer inte vara hemma så mycket sen jag har flyttat ut fr. växthuset det som inte ska vara där.
Annars gillar jag sommar och höst, men avskyr vintern även att jag inte deppar just då.
Vi har alla våra ljusa och mörkare perioder och inte kommer man ur det....

..fuchian..