Så många lustiga spindlar det finns, när man börjar titta efter dem.
Passar på att lägga upp en av mina också - ifall att händelsevis ... någon spindelkunnig person skulle ha vägarna förbi

. Det vill man ju inte missa...
De duger bara att titta på, också.
"Min" är en vackert grön variant, som bosatt sig i en plaststolpe som används till häststaketets eltråd (utan el).

När han blev skrämd av mig, formade han om sig, och såg helt plötsligt ut som ett "frö" av maskros, eller nåt sånt

.

Sedan tyckte han det var dags att bege sig nån annan stans, som var mer undanskymd.

Det är inte lätt att vara insekt på den här gården - med en amairakamera i fejset hela tiden. Inzoomandes bakom varje buske.
Mina insekter känner sig nog som Greta Garbo måste ha gjort på sin tid...
En dag kommer jag att finna dem med mörka glasögon ...
Nu blandar jag kanske lite, mellan olika trådar, men jag kikade på dina bilder i din dagbok Oldwolfie, och pärlemorfjärilen är mycket riktigt en silverstreckad en! Hane. Som lätt känns igen på de mörka "doftfjällen", de mörka strecken mitt på översidans framvingar.
Det är den enda pärlemorfjäril som har såna tydliga streck, och därmed lätast att snabbt känna igen på ovansidan (hanarna alltså). Sen skiftar den också i grönt på kroppen och nederdelen av vingarna (men det gör även nån mer). Och så är den stor, den största pärlemorfjärilen.
/amaira.