Man får väl välja själv de flesta vesluten för sin egen del och vad det nu månne vara. Bara negativt att rota i elände och helvete osv.
Fylla sinnet med ljus och sin tro är bättre än vara rädd för något man inte vet om och som oftast inte ens existerar, tycker jag är ett bättre sätt för det mesta att ta med sig.
Min mor gick bort några dagar sedan, men jag vet att hon har det gott, även att den förlusten gör att jag gråter ... även i sömnen, säger maken.
Detta var en sak som jag har haft med mig hela sommaren för alla visste och även mamma att det blir dax för henne, så vi pratades rätt mycket om dessa saker som hon grunnade på sin sjuksäng mycket ofta. mina andra syskon ser inte det på samma sätt och blir bara ledsna, men detta tror jag har gett mig kraft att ge min mamma det hon har haft behov av att prata, samt jag är den som har kontakt med den kvarvarande släkten som är i dom åren som mamma och kunnat meddela dem hur det går.
Jag ser detta med ljust sinne även att hon inte var den goa mamma som jag behövde, men hon var barn av sin tid, så det accepterar jag. ---- Don´t Kiss Them Good-bye av Allison Dubois. ..fuchian...
|