Överbölingen,
Ack ja, så himla rätt du har! Äntligen ett vettigt inlägg i dessa debatter om tro och annat. Det skapar bara krig, större eller mindre i helt onödan. varför får man inte tycka si el. så och acceptera varandra för vad kan vi göra åt det? det råder ju ingen diktatur här som bestämmer.
Du vet vad jag har skrivit om saker och ting, men jag har inte heller satt mig till doms om någon inte tror på mig, har ju påängterat att det är åt var och en att tro det de vill utan att ta hänsyn vad jag tror och vad jag upplever .... de är ju mina egna upplevelser, men aja baja att man har något innom sig och har varit med om saker som inte ska ens nämnas här.
Det har givit mig en vidare tolerans och jag är inte medvetet elak med mina medmänniskor. Jag vet att vissa saker är som "bränsle", men har inte startat sådana tråd utan svarat på andras undringar, sedan är det upp till var och en tro vad katten de vill, men håna mig inte.
Kanske är jag extra "blödig", men jag ville inte berätta om mamma när jag kom i forumet, men nu är det ett faktum och jag tar dagen som det kommer, även om jag gråter igenom mina nätter, men jag kommer att klara även detta, för vi har haft detta sedan i våras och har inte vetat från den ena dagen till den andra.
Jag låter mig inte nedslås, för ingen nytta och min tro hjälper mig och mina syskon behöver tröst --- 2 ateister och minstingen troende, men orkar inte. Jag är äldst i skaran och känner mitt ansvar. Hur mitt liv ser ut, har jag gett lite inblick och flera söker mig med PM, men ämnen som är annorlunda har ingen plats här, och det har jag insett till fullo. Jag tackar för ditt inlägg, fler borde tänka efter..... ....fuchian...
|