CITAT (Gossen Ruda @ 10-08-2010, 22:55)

Troll finns och inte bara på internet. Ingen har bevisat att troll inte finns. Inte enter och hobbitar heller. Eller pysslingar. Eller små gröna män på Mars. Endast fantasin sätter gränser och fantasin saknar gränser. Möjligen tvångströjan och de madrasserade väggarna kan vara vissa begränsningar.
Vet du inte att du lever fullständigt i din egen fantasi och är inte utanför din egen inre värld...
Precis allting utanför ser du genom dina ögonlinser,men VEM är det som ser..har du tänkt på detta?
Du är inte din kropp eller dina tankar,utan du är andeväsen med kroppslig upplevelse!
CITAT (alle @ 10-08-2010, 23:28)

Jag tror att jag kommer att komma tillbaka, på ett eller annat sätt efter det här jordelivet. För er som inte tror på någonting, som tror att det bra tar slut, punkt slut, blås ut ljuset, er tycker jag synd om. Vilken dödsångest ni måste få den dagen det närmar sig. När ni känner att livet håller på att rinna ut... var det bara detta jag fick uppleva... och sedan är det ingenting. Det måste vara förskräckligt att känna så.
För mig, som tror på en fortsättning, för mig känns det inte alls hemskt att jag befinner mig på den andra halvan om livet. Jag tror ju att jag har något annat att se fram emot, och det skänker mig ett lugn, ett lugn som jag förmodar att ni inte har.
Mycket bra skrivet!Det enda som jag tvivlar på är att födas på nytt,men det visar sig den dagen jag avslutat detta liv.
Jag hoppas själv innerligt att få möta Jesus Kristus!