|
Så som jag har förstått det så har vetenskapsmän och vetenskapskvinnor upptäckt att det finns ett fortsatt liv efter döden... http://www.youtube.com/watch?v=X7kgQIi8nNk
Gossen Ruda
10-08-2010, 09:02
Blanda inte in vetenskapen i detta, det är bara prat.
ingrids
10-08-2010, 09:07
Vad forskning visar är att upplevelser tolkas utifrån den som upplevers referensram. T.ex. har man skickat elektricitet genom hjärnan på försökspersoner och de troende tolkade dessa som änglar etc. medan de icke religiösa inte gjorde det.
CITAT (Gossen Ruda @ 10-08-2010, 10:02)  Blanda inte in vetenskapen i detta, det är bara prat. Har du tittat på videoklippen eller har du läst böcker som beskriver detta?
Gossen Ruda
10-08-2010, 09:39
CITAT (silos @ 10-08-2010, 10:09)  Har du tittat på videoklippen eller har du läst böcker som beskriver detta? Tittade nån minut på klippet då länkade till, det räckte. Det finns inga som helst bevis för något liv efter döden, kanske beroende på att ingen återvänt därifrån. Nära-döden-upplevelser är som namnet beskriver nära men inte ända fram.
CITAT (Gossen Ruda @ 10-08-2010, 10:39)  Tittade nån minut på klippet då länkade till, det räckte. Det finns inga som helst bevis för något liv efter döden, kanske beroende på att ingen återvänt därifrån. Nära-döden-upplevelser är som namnet beskriver nära men inte ända fram. Men Gossen Ruda,då missar jo det viktiga som de har kommit fram! Är det på det viset du gör med annat också,att du inte undersöker saker och ting,utan säger-skrivet:det är inte vetenskapligt bevisat? Hur 17 kan du då talar om att du vet hur allting är,när du inte ger dig själv ens en lite chans att ta reda på hur saker och ting kan vara?!Tror du verkligen på ALLT som vetenskapen säger-skriver,utan att ens läsa vad de skriver??? Nu har jag nästan tappat tron på dig!
Gossen Ruda
10-08-2010, 10:16
CITAT (silos @ 10-08-2010, 10:59)  Men Gossen Ruda,då missar jo det viktiga som de har kommit fram! Är det på det viset du gör med annat också,att du inte undersöker saker och ting,utan säger-skrivet:det är inte vetenskapligt bevisat? Hur 17 kan du då talar om att du vet hur allting är,när du inte ger dig själv ens en lite chans att ta reda på hur saker och ting kan vara?!Tror du verkligen på ALLT som vetenskapen säger-skriver,utan att ens läsa vad de skriver???
Nu har jag nästan tappat tron på dig! Ok, nu har jag tvingat mig igenom det hela men det blev ingen förändring, han bara pratar men inget bevisas. Han pratar om energier men så fort man pratar om energier i detta läge har man man lämnat verkligheten. Alla parapsykologer pratar om energier men det är inte den energin vi har i ett eluttag utan något som inte går att mäta, dvs som lämpligtvis inte går att bevisa. Werner von Braun var fö inte så mycket vetenskapsman utan mer uppfinnare så vad han har att säga får man ta med en säck salt.
Meriona
10-08-2010, 10:33
Jag tror inte på ett liv till. Men många gör det, det har jag förstått.
CITAT (Gossen Ruda @ 10-08-2010, 11:16)  Ok, nu har jag tvingat mig igenom det hela men det blev ingen förändring, han bara pratar men inget bevisas. Han pratar om energier men så fort man pratar om energier i detta läge har man man lämnat verkligheten. Alla parapsykologer pratar om energier men det är inte den energin vi har i ett eluttag utan något som inte går att mäta, dvs som lämpligtvis inte går att bevisa. Werner von Braun var fö inte så mycket vetenskapsman utan mer uppfinnare så vad han har att säga får man ta med en säck salt. Jätte bra Gossen Ruda och klart är att du måste tror på det viset som du gör,det är inget fel i det! Vad säger du om Kirlian fotografering? [attachment=53556:001.JPG]
bergvallmo
10-08-2010, 10:43
Allt på jorden är uppbyggt av atomer och atomer består av energi... Det behöver ju inte betyda att det är något övernaturligt...eller
*Stintan*
10-08-2010, 10:51
CITAT (silos @ 10-08-2010, 11:35)  Jätte bra Gossen Ruda och klart är att du måste tror på det viset som du gör,det är inget fel i det!
Vad säger du om Kirlian fotografering?
[attachment=53556:001.JPG] Men den bilden har du väl trixat till själv i ditt bildprogram
CITAT (*Stintan* @ 10-08-2010, 11:51)  Men den bilden har du väl trixat till själv i ditt bildprogram  Nej Stintan,absolut inte,utan bilden togs i Eskilstuna för några år tillbaka på en "mässa" där det visades en massa om bl.a. alternativa metoder och taroläsning mm. Thomas Di Leva var också där. Och jag tror inte att jag skulle kunna trixa med mitt Jasc Paint Shop Pro 9,för sååå duktig är jag tyvärr inte! CITAT (bergvallmo @ 10-08-2010, 11:43)  Allt på jorden är uppbyggt av atomer och atomer består av energi... Det behöver ju inte betyda att det är något övernaturligt...eller  Det tror jag inte,men vi kan nog alla inte se denna energi...
Chamomille
10-08-2010, 11:29
CITAT (silos @ 10-08-2010, 10:59)  Men Gossen Ruda,då missar jo det viktiga som de har kommit fram! Är det på det viset du gör med annat också,att du inte undersöker saker och ting,utan säger-skrivet:det är inte vetenskapligt bevisat? Hur 17 kan du då talar om att du vet hur allting är,när du inte ger dig själv ens en lite chans att ta reda på hur saker och ting kan vara?!Tror du verkligen på ALLT som vetenskapen säger-skriver,utan att ens läsa vad de skriver???
Nu har jag nästan tappat tron på dig! Silos, hur ska man kunna undersöka livet efter döden? Jag skulle då inte vilja prova.
CITAT (Chamomille @ 10-08-2010, 12:29)  Silos, hur ska man kunna undersöka livet efter döden? Jag skulle då inte vilja prova. Det är nog p.g.a av mina rädslor som jag är nyfiken på detta med livet efter döden.... Men annars är jag en nyfiken person som gärna undersöker allt möjlig mellan himmel och jord och internett är en guldgruva för mig...
Victor Zammit som talar i klippet är en jurist.
*Stintan*
10-08-2010, 11:51
Och att Thomas di Leva var där skulle då bevisa något eller vadå? En människa fylld av kontrollbehov och svartsjuka och som inte lever som han lär, den lille predikanten. CITAT (silos @ 10-08-2010, 12:46)  Det är nog p.g.a av mina rädslor som jag är nyfiken på detta med livet efter döden....
Men annars är jag en nyfiken person som gärna undersöker allt möjlig mellan himmel och jord och internett är en guldgruva för mig... Är det inte bättre att spara sin dödsångest tills det är dags och istället ägna sig åt meningsfullare saker sålänge man kan.
CITAT (*Stintan* @ 10-08-2010, 12:51)  Och att Thomas di Leva var där skulle då bevisa något eller vadå? En människa fylld av kontrollbehov och svartsjuka och som inte lever som han lär, den lille predikanten. Är det inte bättre att spara sin dödsångest tills det är dags och istället ägna sig åt meningsfullare saker sålänge man kan. Det var inte så jag menade,utan jag kom att tänka på att Thomas Di leva var där då,alltså ingen bevisning.Känner du Thomas Di leva? jag har träffat honom många gånger och talat med honom personligt och kärleksfullare människa har jag inte träffat någonsin! Dödsångest,det har jag inte,utan det handla om andra rädslor som jag inte vill gå inpå här... Jag gör hela tiden meningsfulla saker...allt i mitt liv är meningsfullt!
bergvallmo
10-08-2010, 12:44
Ibland kan jag känna att det nästan går överstyr i dagens samhälle med allt finna sig själv grejs Det är en uppsjö av personliga utvecklingsböcker..
Det ältas nästan ihjäl Hur mår du egentligen, Ja men är du inte lite deppig ändå.. oj oj oj... Är du ledsen, inte nöjd med dig själv.
Idag får en unge inte vara ledsen förrän de ska till kurator och psykolog. Jösses, det är väl lika ok att vara ledsen som att vara glad. Det är ju liksom livet.
ängsvädd
10-08-2010, 12:50
CITAT (*Stintan* @ 10-08-2010, 12:51)  Och att Thomas di Leva var där skulle då bevisa något eller vadå? En människa fylld av kontrollbehov och svartsjuka och som inte lever som han lär, den lille predikanten. Är det inte bättre att spara sin dödsångest tills det är dags och istället ägna sig åt meningsfullare saker sålänge man kan. Du verkar känna honom, alternativt tro på skvallerblaskorna.
Piccante
10-08-2010, 13:18
You Tube-klippet är ju totalt innehållslöst. Han ägnar sig åt "name dropping" han nämner Werner v Braun och vetenskapsman 100ggr men har inget konkret att berätta.
*Stintan*
10-08-2010, 13:47
CITAT (ängsvädd @ 10-08-2010, 13:50)  Du verkar känna honom, alternativt tro på skvallerblaskorna.  Du är så förutsägbar så det är skrattretande.
Fakta är att ingen levande människa kan säga vad som händer när man dör, förutom att kroppen förmultnar och blir till stoft. Man kan tro, t.om tro så mycket att man säger sig veta. Men det gör man givetvis inte. Och tur är väl det.
ängsvädd
10-08-2010, 14:37
Precis, ingen av oss nu levande kan säga tvärsäkert vare sig att det existerar liv efter döden eller inte. Det får vi veta när vi dör Det verkar dock inte helt otroligt med ett liv i någon form efter döden tycker jag.
fuchsian
10-08-2010, 15:36
CITAT (ängsvädd @ 10-08-2010, 15:37)  Precis, ingen av oss nu levande kan säga tvärsäkert vare sig att det existerar liv efter döden eller inte. Det får vi veta när vi dör Det verkar dock inte helt otroligt med ett liv i någon form efter döden tycker jag. Varför skulle annars en unik individ, som var och en är i sin tur så unik ---- skulle endast förstöras? Någonstans finns några svar och innom oss kan vi hitta också en del av dessa svar. Det finns en mening att fi föds och dör, alla kan inte hitta den bara så det är mänskligt att leva nu och här. Det blir nog en riktig överraskning för dom som inte tror på livet efter detta, har jag varit med om. Don´t Kiss Them Good-bye! ....fuchian...
malcolm
10-08-2010, 15:51
Har man dött så är man död och sedan är det inte mer med det, kroppen förmultnar om man inte kremeras förstås men sedan är man lika icke-existerande som man var innan födelsen.
bergvallmo
10-08-2010, 16:01
Ja tänk att man är unik, precis som alla andra Tänk alla de som tror att de kommer till diverse paradis och så visar det sig att det inget finns, taskigt. Fast då är man ju bara död å borta och då märker man ju inget
fuchsian
10-08-2010, 16:16
Var och en har sin tro och om du fattar något av det hela --- krigen börjar ju med olika tron. Jag hackar inte på dig vad du har eller inte har för tro --- varför då hoppa på mig, helt bortkastad tid.
Jag är inte efter krig el. ens en komentar för det jag vet ---vet jag ----I see, and I see a lott! ..fuchian...
Gossen Ruda
10-08-2010, 16:57
Varför fundera på ett eventuellt livet efter innan man är där? Det finns inte ett enda litet bevis för att det skulle finnas ett efterliv och det strider mot allt logiskt tänkande. Vilka får ett efterliv? Alla? Även ofödda? Även nyfödda som dör direkt? Eller måste man bli några år? Har djuren också ett efterliv? Däggdjur? Fåglar? Insekter? Maskar? Amöbor? Om det bara är människor, när i evolutionen började detta? Efter vi skiljde oss från Schimpansernas utvecklingslinje? En sak är säker, det är nog jäkligt trångt i efterlivet om alla som dött hamnat där. Svaret på alla mina frågor är enkelt, det finns inget efterliv.
CITAT (Gossen Ruda @ 10-08-2010, 17:57)  Varför fundera på ett eventuellt livet efter innan man är där? Det finns inte ett enda litet bevis för att det skulle finnas ett efterliv och det strider mot allt logiskt tänkande. Vilka får ett efterliv? Alla? Även ofödda? Även nyfödda som dör direkt? Eller måste man bli några år? Har djuren också ett efterliv? Däggdjur? Fåglar? Insekter? Maskar? Amöbor? Om det bara är människor, när i evolutionen började detta? Efter vi skiljde oss från Schimpansernas utvecklingslinje? En sak är säker, det är nog jäkligt trångt i efterlivet om alla som dött hamnat där. Svaret på alla mina frågor är enkelt, det finns inget efterliv. Du kommer att bli förvånad....eller kanske inte eftersom jag har läst att man får ett sådant efterliv som man själv föreställer sig....
Gossen Ruda
10-08-2010, 18:05
CITAT (silos @ 10-08-2010, 17:59)  Du kommer att bli förvånad....eller kanske inte eftersom jag har läst att man får ett sådant efterliv som man själv föreställer sig.... Silos, om ingen någonsin har återvänt efter döden hur kan någon då skriva om hur det är där? Svaret är enkelt, det är påhittat.
fuchsian
10-08-2010, 18:26
Gossen Ruda,
Det är din övertygelse och det är din privatsak och det ska man respektera, det gör jag. Som du är, så fungerar du och lika bra som alla andra. Dessa frågor föder bara osämja och det har vi haft nog.
Acceptera varandra ---- alla är olika och med rätta .... ...Fuchian ...
*Stintan*
10-08-2010, 18:30
CITAT (silos @ 10-08-2010, 17:46)  Va äckligt!
fuchsian
10-08-2010, 18:52
*Stintan*
10-08-2010, 18:55
CITAT (fuchian @ 10-08-2010, 19:52)  Jag pinkar inte på mig så där har du fel elaka kärring!
CITAT (*Stintan* @ 10-08-2010, 19:55)  Jag pinkar inte på mig så där har du fel elaka kärring!
Karin i Småland
10-08-2010, 19:09
Det som inte syns....finns inte, eller? Hur kan så många tro på Gud och Jesus....när det bara är skriverier?
Jag tror på Gud och jag tror på att det finns något efter döden och jag tror på allt så länge ingen annan kan motbevisa det jag tror på. Det finns så mycket därute och inom oss som vi ännu inte kan förstå eller tolka.
Det är naivt att INTE tro!
fuchsian
10-08-2010, 19:13
Karin,
Du har rätt! du tror på Gud, det gör jag också, men jag har det innom mig och ber för mina kära varje kväll. Gud har givit mig så mycket att vara tacksam över, så jag känner mig mer ödmjuk inför det än när man var ung.
Jag har fått bevis att vi är älskade och att livet fortsätter i en annan form, som vi inte kan veta så mycket. Jag har haft besök av mina döda anhöriga som tröst och genom det tror jag ändå mer på det högsta ljuset --- vår dug.
Ingen bör hånas för sin tro .... fuchian...
Chamomille
10-08-2010, 19:40
CITAT (fuchian @ 10-08-2010, 19:52)  Men jösses  En skrattande djävul [attachment=53622:hj_lp.gif]
Piccante
10-08-2010, 19:44
CITAT (Karin i Småland @ 10-08-2010, 20:09)  Det som inte syns....finns inte, eller? Hur kan så många tro på Gud och Jesus....när det bara är skriverier?
Jag tror på Gud och jag tror på att det finns något efter döden och jag tror på allt så länge ingen annan kan motbevisa det jag tror på. Det finns så mycket därute och inom oss som vi ännu inte kan förstå eller tolka.
Det är naivt att INTE tro! Hur kan barn tro på tomten nr han bara är skriverier? Jag tror på tomten och att han håller koll på vem som har ätit sin spenat och vem som varit sum och inte ska få julklappar. Kan ingen motbevisa att han inte finns så ger jag inte upp min tro! Det är naivt att inte tro på tomten!
Chamomille
10-08-2010, 19:45
Amen.
Gammal är äldst. Människan har funnits i minst 200.000 år. Gud högst 2.000 år. Förresten, jag vill inte komma till himmelen, jag vill återfödas här på jorden. Få uppleva naturen och årstiderna än en gång i framtiden.Jag vill uppleva barndomens alla upplevelser än en gång. Men jorden lämnar jag inte utan protester. Himlen kan vänta.
Aqvakul
10-08-2010, 20:27
Jag är ateist och tror bara på det jag ser. Hur det egentligen förhåller sig har vi ingen aning om, så därför respekterar jag de som tror att det finns något annat bortom det materiella och handfasta. Dessutom ligger det väl i människans natur att hitta mening och kontinuitet i tillvaron. För egen del så grundar jag mina livsval på krassa materiella realiteter och jag är inte, vad jag vet nu, beredd att för egen del beakta t.ex. ett liv efter detta som annat än en vacker saga.
ängsvädd
10-08-2010, 20:45
CITAT (Gossen Ruda @ 10-08-2010, 17:57)  Varför fundera på ett eventuellt livet efter innan man är där? Det finns inte ett enda litet bevis för att det skulle finnas ett efterliv och det strider mot allt logiskt tänkande. Vilka får ett efterliv? Alla? Även ofödda? Även nyfödda som dör direkt? Eller måste man bli några år? Har djuren också ett efterliv? Däggdjur? Fåglar? Insekter? Maskar? Amöbor? Om det bara är människor, när i evolutionen började detta? Efter vi skiljde oss från Schimpansernas utvecklingslinje? En sak är säker, det är nog jäkligt trångt i efterlivet om alla som dött hamnat där. Svaret på alla mina frågor är enkelt, det finns inget efterliv. "Det strider mot allt logiskt tänkande" precis som om vår planet och tillvaro är uppbyggd av logiskt tänkande  Många intressanta frågor du ställer. Hoppas du får svar på en del av dem när du lämnar detta liv.
Aqvakul
10-08-2010, 20:49
CITAT (gnon49 @ 10-08-2010, 21:10)  Gammal är äldst. Människan har funnits i minst 200.000 år. Gud högst 2.000 år. Förresten, jag vill inte komma till himmelen, jag vill återfödas här på jorden. Få uppleva naturen och årstiderna än en gång i framtiden.Jag vill uppleva barndomens alla upplevelser än en gång. Men jorden lämnar jag inte utan protester. Himlen kan vänta. Visst har det funnits gudatro och gudadyrkan mycket längre än så, troligen så länge det funnits människor...
Oavsätt vad jag har läst eller lyssnat på så tror jag på Gud och inte bara tro,utan jag vet att han finns!!! Titta bara på allt som finns i våran underbara värld! Och jag tror också på att Jesus Kristus ÄR Guds enfödde son och att den Helige Anden finns för att hjälpa oss människor.ALLT detta tror jag på,men inte på av människornas dogmer etc....  CITAT (*Stintan* @ 10-08-2010, 19:30)  Va äckligt!  Eller hur,jag håller med dig!
Gossen Ruda
10-08-2010, 21:55
Troll finns och inte bara på internet. Ingen har bevisat att troll inte finns. Inte enter och hobbitar heller. Eller pysslingar. Eller små gröna män på Mars. Endast fantasin sätter gränser och fantasin saknar gränser. Möjligen tvångströjan och de madrasserade väggarna kan vara vissa begränsningar.
Jag tror att jag kommer att komma tillbaka, på ett eller annat sätt efter det här jordelivet. För er som inte tror på någonting, som tror att det bra tar slut, punkt slut, blås ut ljuset, er tycker jag synd om. Vilken dödsångest ni måste få den dagen det närmar sig. När ni känner att livet håller på att rinna ut... var det bara detta jag fick uppleva... och sedan är det ingenting. Det måste vara förskräckligt att känna så.
För mig, som tror på en fortsättning, för mig känns det inte alls hemskt att jag befinner mig på den andra halvan om livet. Jag tror ju att jag har något annat att se fram emot, och det skänker mig ett lugn, ett lugn som jag förmodar att ni inte har.
Red Top
10-08-2010, 23:05
CITAT (gnon49 @ 10-08-2010, 21:10)  Gammal är äldst. Människan har funnits i minst 200.000 år. Gud högst 2.000 år. Förresten, jag vill inte komma till himmelen, jag vill återfödas här på jorden. Få uppleva naturen och årstiderna än en gång i framtiden.Jag vill uppleva barndomens alla upplevelser än en gång. Men jorden lämnar jag inte utan protester. Himlen kan vänta. Om du vill uppleva det får du gå med i Jehovas Vittnen. Deras tro är att de kommer tillbaka till jorden efter domedagen. Jorden är då ett paradis utan krig och sjukdomar. Alla som kommer till det Nya Riket/Guds Rike på jorden är Vittnen. Andra göre sig inte besvär. Det är därför de ägnar så stor del av sin tid på den nuvarande jorden till att frälsa oss icketroende. De vill alla väl och vill därför ge oss chansen att leva för evigt i Guds Rike på jorden..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|