CITAT
Vad bra att det går att handla av dem. Jag vet en som försökte men inte fick något svar. Jag har köpt Prima från Tyskland. Växer ytterst långsamt men lever i alla fall.
Han var ytterst vänlig och tillmötesgående, talar engelska, men ville helst inte skicka med post eftersom han hade dåliga erfarenheter av att växterna tagit skada. Han ringde till och med upp och föreslog att han skulle skicka dem med en god vän som skulle bila till Sverige, men tyvärr skulle han bara till Skåne och jag bor i Mälardalen. Han skickade emellertid till slut med post och det gick fint. De var små, krukade och det gick på 550 sek totalt för två st.
Han säljer inte större ex. efter vad jag förstår och vad jag kan se av prislistan nu så tar han samma pris 20€ st och det blir väl ung. 200 sek. Ser också att han har utökat antalet sorter, så då kanske jag ska pröva ett par till. Kanske kan man hitta någon/några som trivs bättre här. Det verkar ju som om din Prima också är lite tveksam till det svenska klimatet Jan.
Ja, det verkar som om de är olika i både smak och tidighet. Roligt om fler provar att odla dem, så kan man utbyta erfarenheter.
Annars har jag bara köpt 10 barrotade ettårsspön av äpple och det kostade 60£ i frakt från England.