CITAT (Överbölingen @ 11-08-2010, 18:24)

Men kära vänner. Reklam är reklam. Mera långsökta mål än på div TV-reklam finns inte. Och nu har man hamnat i ett läge där det blivit serier. Ica är en av de koncerner som lyckats.
För 15 år sedan var ett par läckra spiror i röda high heals reklam för Mercedesbilar. So what?
Meloner eller "rattar" som Loffe Karlsson säger är väl inte helt fel. Häftiga grejor:).
Det tog inte lång tid för mig när jag vara lärare på Medieprogrammet i gymnasiet att se all reklam som en parentes. Somt var bra och somt var dåligt. Dåligast var reklam med urkasst språk. Reklam som språkligt inte riktade sig till rätt grupp kom näst sist. bäst reklam var sådan som var rolig. Oavsett om det lockade till köp eller inte.
Bland bottennoteringarna var "du sparar". Det enda tillfälle du sparar är när du faller för en annons är när du tänkt att köpa en exakt pryl. Och då om reklamen erbjuder exakt den prylen. Köper du en grej på reklam bara för att den är billig har du bara spenderat pengar på en pryl. Du har förlorat till "habegäret".
reklam är reklam, och?
den där bilden var ful och säger ingenting förutom att den som satte bilden är tuttfixerad.
en man gissar jag ...