Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Någon här som varit i Kina (shanghai)
          Motti
          Inlägg 12-08-2010, 21:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Min man ska åka dit och jobba i slutet på november skulle vilja vet hur klimatet är där i Shanghai "vinter" eller "sommar"och vilka vaccinationer ska man ta,intressant att höra från någon som varit där :)visst man kan läsa mycket på nätet men det är bättre att få direktinfo;)från någon som varit där!tips emotages gärna:)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Bengalow
          Inlägg 13-08-2010, 09:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Varenda hotell har tips på guidade turer runt om i Shanghai, Motti, så att "sitta på ett hotellrum" i en vecka, behöver du då rakt inte! Staden har 18 miljoner invånare, så även om du stannar en vecka, så hinner du inte se allt intressant ändå.
          Varuhusen är oerhört intressanta, och det som är billigt är framför allt kläder, skor, väskor och elektronik. Det är en makalös upplevelse att handla på de större varuhusen. Dom har i princip ALLT att erbjuda, och kommersen var mer än livlig. Prutning är ett obligatorium. Man köper inget innan priset är here i ca hälften av vad som begärs. Jag har nästan aldrig prutat i hela mitt liv, men säljarna var lika glada för det dom fick, antagligen betalade jag för mycket ändå.

Vi var där förra året, och det var den i särklass mest intressanta resa vi gjort, och det gör vi gärna om igen. Vi var där i slutet av april. Jag fylldes med förundran, för landet/staden var inte alls vad jag hade föreställt mig. Diktaturen såg man inte ett spår av, det var bara en handfull militärer vi så på 14 dagar.

Shanghai ligger på ungefär samma breddgrad som t.ex. Kairo, så du räkna ut att det är ganska varmt, även om september räknas som bäst på hösten. Jag vet inte om Världsutställningen håller på ännu, men området lär inte rivas på ett tag.

Gack sta och följ med din man!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 23:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon