Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Stamma upp litet träd
          Annelie
          Inlägg 23-07-2004, 13:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 463
          Medlem nr: 48

Om jag vill stamma upp ett träd och hålla det så att det inte blir mer än ca en meter högt - vilket träd kan jag då välja. Jag ska ha det i mina stora urnor i min antikhörna och hade önskat att jag kunde hålla fast vid mitt tema.. Några bra tips till mig? Så här ser krukorna ut där de ska få bo - de stora grå på vars en sida om lilla dammen, och det är ett måste att de kan stå ute året runt!

Jag har läst i gamla inlägg men hittade bara tips om lite större uppstammade träd.. förutom Hanneles lilla söta aspträd rolleyes.gif

--------------------
          Hälsar Annelie - Next to nowhere, zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Annelie
          Inlägg 13-08-2004, 08:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 463
          Medlem nr: 48

CITAT (Cilla @ 12-08-2004, 15:51)
          Verkligen genomtänkta miljöer, Annelie!

Du frågade visserligen om ett träd på en meters höjd, men kanske en stamros kan passa? Strikt i lila - Veichelblau till exempel.

Den lila färgen är ovanlig för rosor och ger blomman en stramhet som jag associerade till i dina övriga kompositioner.

Ibland är det bra att det tar lite tid innan man kan fixa till saker och ting i trädgården - man hinner liksom fundera klart och ändra sig ett par gånger innan det är dags att sätta spaden i jorden! Jag känner mig nöjd med mina små projekt, men de har fått växa fram så sakteliga och det har varit bra. Fast de är inte helt klara än smile.gif

Vilka fina rosor Cilla! Jag funderade faktiskt på just uppstammade rosor, men avstod för jag ska ha rosor klättrande i bakgrunden när jag blivit klar med min "fondvägg" av armeringsmatta. När det gäller färgvalet passar säkert lila alldeles utmärkt precis som du säger! Jag ska ha det i åtanke!

Det blev i alla fall buxbom i krukorna! Inget träd men man kan hitta på en massa skoj med dessa! Så här blev det.

--------------------
          Hälsar Annelie - Next to nowhere, zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-08-2025, 17:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon