CITAT (kerstin z5-6 @ 16-08-2010, 18:45)

Vet inte vad du gillar men..Lägg våta hela tidningar på gräset du vill ha bort lämna till i vår då är gräset dött o jorden lättgrävd, gör inget om du tillsätter mer jord o bygger på höjden , rabatter sjunker o träd o andra plantor gillar lite upphöjt.Silver och rött ger intresse och färg till en tidvis mest grön avdelning-Lönn tex om du kan ha dem.
Har kladdat med din bild:) hoppa s det var ok
IMG_4145___Kopiasmaller.jpg Här finns en massa andra inspirations tips
Min blogg om Inspirationsträdgårdar i HollandMen hoppsan va coolt!!! Vad använder du för bildredigerings program,,?? TACK för tipsen,,,,,,
CITAT (Ezereht @ 16-08-2010, 19:14)

Såg en kornell med limefärgade blad kan ju också vara fint om man bryter av med olika färger. Någon sån dvärg/minilönn som Kerstin skissade med skulle jag tagit om jag fått välja (eller hihi vi planterade just en på gården, en acer pseudosieboldianum). Smålönnarna finns med limefärgade blad också. Fjärilsbuskarna (syrenbuddleja?) är ju jättefina
Tror också på att göra en längre svepande rabattkant så det är lättare klippa gräset. Böjda former är mer intressanta för ögat än raka (om än raka varit moderna ett tag).
Älskar lime,,d e verkligen snyggt. Är faktiskt lite sugen på någon snyggt miniträd som man kan peta in någonstans,,ju mindre gräs, ju gladare trädgårdsmästare

Nu tycker jag en del av min (vanligtvis) kreativa sida kryper fram,,, tack