Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips o trix tack
          Nettan8
          Inlägg 15-08-2010, 19:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 250
          Medlem nr: 27 486

Jag har just nu hamnat i total blackout i min kreativitet.. Så nu skulle jag behöva lite hjälp från er.
          Som ni ser har vi en framsida som e löjligt tråkig och jag behöver lite hjälp med att piffa upp den.
          Har nån ide att plantera några fler buskar där det e tomt (fjärilsbuske, hibiskus, katsura), sen måste vi gräva bort allt gräs för att kunna sköta det bättre... *phu* Några andra tips tas tacksamts emot!!!

Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  IMG_4145___Kopia.JPG ( 191.49k ) Antal nedladdningar: 50

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kerstin z5-6
          Inlägg 16-08-2010, 17:45
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Vet inte vad du gillar men..Lägg våta hela tidningar på gräset du vill ha bort lämna till i vår då är gräset dött o jorden lättgrävd, gör inget om du tillsätter mer jord o bygger på höjden , rabatter sjunker o träd o andra plantor gillar lite upphöjt.Silver och rött ger intresse och färg till en tidvis mest grön avdelning-Lönn tex om du kan ha dem.
          Har kladdat med din bild:) hoppa s det var ok

IMG_4145___Kopiasmaller.jpg

Här finns en massa andra inspirations tips
          Min blogg om Inspirationsträdgårdar i Holland

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Nettan8
          Inlägg 16-08-2010, 20:36
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 250
          Medlem nr: 27 486

CITAT (kerstin z5-6 @ 16-08-2010, 18:45) *
          Vet inte vad du gillar men..Lägg våta hela tidningar på gräset du vill ha bort lämna till i vår då är gräset dött o jorden lättgrävd, gör inget om du tillsätter mer jord o bygger på höjden , rabatter sjunker o träd o andra plantor gillar lite upphöjt.Silver och rött ger intresse och färg till en tidvis mest grön avdelning-Lönn tex om du kan ha dem.
          Har kladdat med din bild:) hoppa s det var ok

IMG_4145___Kopiasmaller.jpg

Här finns en massa andra inspirations tips
          Min blogg om Inspirationsträdgårdar i Holland

Här hittade jag genast en bild som tilltalade mig,,, ska se om jag kan fixa detta hemma här med,,

CITAT (EKLO @ 16-08-2010, 21:33) *
          Jag tycker ditt trästaket ser så vackert ut, det har väl grånat fint? Jag skulle därför plantera glest, framför den bit som ännu syns. Skulle satsa på lite blommande saker som blommar glest mot det grå - t ex höstanemon. Ja, det var bara en tanke jag fick.

Staketet e dåligt uppsatt av förra ägaren o känns billigt, för mig funkar det men sambon vill hellre ta bort det o bygga en lägre mur,,

CITAT (kerstin z5-6 @ 16-08-2010, 21:32) *
          Photoshop Cs 4 men detta var verkligen hastgjort..smile.gif
          rek även trevliga mörkbladiga perenner som Cimicifuga racemosa Brunette ,samt svartbladig flikfläder med rosa blom som uppstickare..Lime finns det även en fläder som är

Ja precis,, gillar de mörka växterna. Röd perukbuske e jag inne på oxå,,, får ut o se vad som kan falla mig i smaken,,,

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 05:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon