Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> vissen st. paula, råsa
          vitsippa2
          Inlägg 08-02-2003, 20:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 666

Då var det plussgrader i bohuslän igen! Jag har en fråga om min vackra st.paula-gammelråsa. Varför ser den mer död än levande ut? alla mina andra st.paula mår så bra! Min råsa blommar ser vissen ut blommar...
          Nu tror jag slutet är nära men varför?
          Finns det någon klubb för oss precis som för pelagoner?
          :o

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ulfven
          Inlägg 10-02-2003, 13:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 58
          Medlem nr: 257

Jag är ingen stor vän av St Paulia även om jag kan inse potentialen när jag såg några av bilderna. Jag tänkte passa på att avslöja en mörk släkthemlighet... Min fader inte bara ogillar St Paulia utan sträcker sig ett par steg längre i sin aversion vilket han på sin ålders höst nu slutligen erkännt inklusive ett antal mörka övergrepp...

När min väna moder och han var betydligt yngre så envisades mamma med att alltid införskaffa dessa blomster som förde en tynande och utan tvekan synnerligen överbevattnad tillvaro i vårt hem. Min far gillade dem inte men moderns envishet var, likt hennes vattenkanna, stor så det dök hela tiden upp nya vartefter de vattnades ihjäl. I detta läge tog fadern till drastiska metoder och började underjordiskt snitta rötterna med kniv för att påskynda dödsprocessen och få mamma att tröttna men hon fortsatte i minst 15 år till...

Nu är pappa gammal och brotten preskriberade men till historien hör att mamma nu har två riktigt ståtliga ormbunkar som bättre matchar hennes preferenser med vattenkannan!

Mvh/Ulfven

--------------------
          Mvh/Ulfven, zon 2, www.kassander.com

Cyniker är vad den naive kallar realisten...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 12:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon