De är inte mer än bienna i Västerbotten Alcea-stockrosor, i alla fall inte där jag bor och med lerjord.. man får så dem vart år-då är man bara utan blommande det första året...jag har hittat en sort på de 20 år jag odlat Alcea kurdica..även den kan gå ut.. jag var nog trött igår det finns nog några få bienner som behöver kyla för att sparka igång men Alcea är-oavsett hur den uppför sigbienn /perenn-varmgroende.jag har testat att så extremt tidigt februari-de växer mkt fort.Ingen blom för det .. Summercarnival heter en anuell/ettårig sort de blommar förstås år ett
Vi har ett kallt klimat där går många bort, det kan vara mild höst-de gror-de dör ute -som Åsa skriver Dessutom kan djur tex våra ovänner sorkarna ..fåglar katter vad du vill, krafsa upp, äta upp fröna..
Frö som (om man blir biten av detta) som kanske kostat 100 kr för 10 frö.. Därav sår jag kontrollerbart i byttor-ställer ut undersnön om de ska kylas-de kan lämnas ute eller tas in för groning under lysrör.Skolar om i bra jord,näringsbevattnar.Då har du utplanteringsbara stora perenner i maj-och en del hinner tom blomma..
Redigerat av kerstin z5-6: 17-08-2010, 18:47
--------------------
Kerstin
Ut sementem feceris, ita metes (Cicero)
|