Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> frysa frön, frysa frön för att tidigarelägga grodd
          hansmartalena
          Inlägg 16-08-2010, 19:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 25 463

Tycker jag har hört att man kan lägga frön i frysen och på så vis få dem att gro tidigare - t.ex redan på hösten
          Är det skröna eller realitet och i så fall gäller det alla växter t.ex stockrosor?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kerstin z5-6
          Inlägg 17-08-2010, 18:00
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

De är inte mer än bienna i Västerbotten Alcea-stockrosor, i alla fall inte där jag bor och med lerjord.. man får så dem vart år-då är man bara utan blommande det första året...jag har hittat en sort på de 20 år jag odlat
          Alcea kurdica..även den kan gå ut..
          jag var nog trött igår det finns nog några få bienner som behöver kyla för att sparka igång men Alcea är-oavsett hur den uppför sigbienn /perenn-varmgroende.jag har testat att så extremt tidigt februari-de växer mkt fort.Ingen blom för det ..
          Summercarnival heter en anuell/ettårig sort de blommar förstås år ett

Vi har ett kallt klimat där går många bort, det kan vara mild höst-de gror-de dör ute -som Åsa skriver
          Dessutom kan djur tex våra ovänner sorkarna ..fåglar katter vad du vill, krafsa upp, äta upp fröna..

Frö som (om man blir biten av detta) som kanske kostat 100 kr för 10 frö..
          Därav sår jag kontrollerbart i byttor-ställer ut undersnön om de ska kylas-de kan lämnas ute eller tas in för groning under lysrör.Skolar om i bra jord,näringsbevattnar.Då har du utplanteringsbara stora perenner i maj-och en del hinner tom blomma..

Redigerat av kerstin z5-6: 17-08-2010, 18:47

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 20:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon