Har länge funderat på att testa Litter Kwitter och toalettträna kissarna... Busungarna är ju fortfarande väldigt unga (5 månader) och intelligensen är det ju inget fel på så jag tror att dom skulle kunna lära sig det snabbt! Nån annan som har testat? För er som inte hört talas om det så är det ett kit man köper för att stegvis toalettträna sin katt och efter några veckor ska man vara helt fri från kattlåda och kattsand!
Jag återkommer självklart med uppdateringar om hur det går!
För övrigt så har det gått toppenbra med koppelträning av kissarna, dom accepterade selarna direkt och nu har de dessutom accepterat att gå dit vi säger till, så här igårkväll var vi ute med dem i skogen på en timslång promenad på diverse skogsstigar. Underbart, det var som att vara ute med hund! Och snacka om att de älskade det!
Något annat de verkligen älskade var att få åka till stranden... Tog med dem ner till en avskild strand och slog oss ner precis i gränsen mellan sandstrand och skog. Oj vilken succé, de ville aldrig åka hem! Blev alldeles vilda av glädje och det verkade nästan som om en bortglömd instinkt kom fram... Det var underbart att se!
Har jag visat bilder på kissarna än förresten? Här är dom iallafall!
edit: det slank visst med en siffra för mycket, 5 månader är dom, inte 15! =)
Redigerat av Fny: 20-07-2010, 11:42