ursäkta att foto har dröjt, har inte orkat leta reda på kameran än...
Men här är iallafall en uppdatering av läget:
Av någon anledning bestämde sig balthazar häromdagen för att pinka i en soffa.

Helt obegripligt tyckte vi eftersom litter kwittern var ren och fräsch och han visat många dagar att han kan använda den. Efter myyycket släpande av balthazar fram och tillbaka från litter kwittern (och två till omgångar kiss i soffan!

) kom jag fram till att han har blivit väldigt kinkig och bara går på kwittern om det är såpass mycket kattströ i den att det når ända upp till kanten. Åtminstone var det först när jag fyllde på med mer katttrö som han gick med på att pinka där. Suck... vilken kamp.... Caspar går iallafall felfritt, han sitter på kwittern och ser sådär härligt präktig och duktig ut ("titta på mig, jag är jätteduktig!"). Båda kissarna får en liten liten godisbit när dom är duktiga och går på kwittern när vi ser.
Nu hoppas jag bara att balthazar inte pinkar i soffan igen...

Har gått bra sista dygnet... Eftersom jag för ovanlighetens skull är ledig två dagar nu hade jag tänkt byta till nästa steg och insattsen med ett litet hål i mitten. Känns ju som en väldigt bra sak att vara hemma med kissarna under den övergången... Men samtidigt känns det inte helt bra att ta nästa steg så tätt inpå problemen med balthazar och soffan...