CITAT (Huggorm @ 25-08-2010, 17:56)

Det måste kännas lite surt nu, för dom som valde att vaccinera sig. Sannolikt hade dom klarat sig precis lika bra utan vaccin, och nu går dom omkring med främmande materia i sina kroppar. Vem vet vilka sjukdomar som kan bryta ut på grund av detta på längre sikt?
Vi har väl en massa "främmande materia" i kroppen. Varför blåsa upp detta till orimliga proportioner? Själv vaccinerade jag mig inte för min egen skull (är en typisk fatalist), utan för att jag gärna ville hjälpa till att hindra att ett stort antal unga människor insjuknade och dog. Jag ångrar absolut inte mitt beslut, eftersom det kändes helt rätt när det togs.
CITAT (andersen @ 25-08-2010, 18:09)

Det handlade mycket om pengar, därför vill arbetsgivarna att folk vacinerar sig, det handlar helt enkelt att det skall vara fullproduktion på arbetsplatserna, och staten har ett lika synsätt dvs det kostar mycket pengar om folk ligger hemma utan att jobba, då är det bättre att få så många som möjligt att vacinera sig.Trots att många är inte i någon riskgrupp så vill AG/staten att folk vacinerar sig.
Jo förvisso handlade det om pengar, men också en rädsla för att viktiga samhällsfunktioner som sjukvård och vård av äldre och funktionshindrade skulle kollapsa om en stor del av personalen samtidigt skulle bli sjuka.