Åh, vad kul att läsa om era äventyr med "Litter-grejen". Har sett den, men har inte trott att den skulle kunna fungera, men uppenbarligen KAN den göra det !
LYCKA TILL !
Accepterar verkligen dina katter att du är med, när de "går på lådan" !? Mina skulle hellre hålla sig tills de sprack, än att jag fick titta på !!
Kan ju också nämna att två av mina katter (om nån annan varit i lådan precis nyligen) kissar DIREKT ner i dusch-avloppsbrunnen ! Och eftersom duschen iaf går igång 4-5 ggr / vecka, så blir det ingen lukt därifrån. Mkt praktiskt, men jag vet inte om det går att träna dem till det, tyvärr ...
Sen har jag hört att man ska ha en kattlåda mer än antalet katter. Hos oss hade det få stå kattlådor överallt !! Nej, jag nöjer mej med 4 lådor. De ju utekatter allihop !
Men i vintras, när det var så mkt snö, så steg kattsandsförbrukningen till skyhöga nivåer. Likadant hos er andra med katt förmodar jag ...
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein