Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Minikiwi, hur ska dom stå??
          blomkronan
          Inlägg 18-05-2010, 08:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Jag har beställt Oskar och Anna från odla.nu dom kommer väll inom kort... Men jag har ingen södervägg att sätta dom emot.

Helst skulle jag vilja sätta dom på framsidan av mitt radhus men där har jag bara direktsol ca 5 timmar mitt på dan, grannens bod skuggar till kl 11 på dan, sen skuggar min bod från kl 16-17 ca kan det räcka? När dom kommit upp en bit här, så kommer dom få mera sol.
          eller vill dom ha full sol hela dan... jag skulle kunna sätta ett par stolpar i gräsmattan på baksidan och låta dom klättra på, men då blir inte gubben glad wink.gif han vill ha en "ren" gräsmatta.
          om jag sätter dom där... kan man sätta dom i hop på samma stolpe? måste det vara en meter imellan?? som jag läst här på odla eller är det "minst" en meter imellan.

vilket kan vara bäst. hur många timmar sol vill dom ha?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fuchsian
          Inlägg 29-08-2010, 10:15
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Flazss;

Det är ju sjutton också, kan inte få fram dina bilder. Min dator visar att den öppnar inte och massa annat, men det kanske löser sig när maken hinner titta på detta. Ska försöka spara min fråga och ditt svar i en mapp så jag slipper tjata mer om dom.
          Webbplatsen nekade åtkomst av den önskade sidan ---- står det i datorn

Jag märkte igår att jorden hade sjunkit rätt bra i minikiwi och de neresta skotten känns slaka och fäller löv, gröna, friska löv.
          Ska jag dit med sekatören, eller?

Snackade med maken om detta och vi hadde tankar att "välta" krukan med stativ och rankorna fasta och se hur det egentligen ligger till med den växten. Jag älskar min minikiwi, just för att den är så vacker i bladverket och den är tät.

Labruskan, vindruvan, måste jag också fylla jord/torv på och sen har jag material att skudda krukorna för vintern. denna ska ju tåla - 25.
          Läste i en trädgårdstidning att man kan ta ner de tunnaste delen av vinrankan och lägga den oppepå sin kruka och även isolera de grenarna, men är det inte en överkurs?
          Har en klematis planterad i en stor balja, Nellymoser, och hade tänkt att täcka den över vintern..???
          Sedan har jag 2 samblanterade vita klematis i växthuset i den självbevattnande krukan. Alla mina klematisar blommar just nu.
          Där är det samma fråga, kan jag förvara dem i växthuset över vintern? de vita tillhör samma sort som Nellyn.
          Ok. det blev en hel del frågor, men ta det när du hinner, än bråskar ju det inte.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 06:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon