Ursäkta, lilla mig här, men vill fråga vad har du i den stora vita hängkrukan?
Det var en bra och finurlig lösning med den hörnan längst till höger. Jag har ett växthus, är andra sommaren för den. Vi köpte den när friggebo-lagen gick igenom och vårt är från Willab-Garden Sierra och är lite under 15 kvarat stort med det tjocka klara glaset. Vi har den nord-syd-läge och hela östsidan täcks av vanliga persienner pga. insyn. Vi la golv, men vet inte hur och i vilken ordning allt blev, lät den åt vår trädgårdsmästare och maken att fixa. Hela huset vilar på den yttersta plattan. sedan la han i pergoplattor och vi har möblerat det med vilstolar, bord och diverse hyllor för mina pelargoner och annat. Jag ville ha någon växlighet utanför, men nix. det blev billiga gardiner fr, Ikea på ett snöre som man kan flytta dom hur som helst. Mina stora projekt i år var en vindruva, av labruska-typen och en mini-kiwi och de står i självbevattnande, stora Ikea-krukor, så jag måste ta hänsyn till både växtens och krukans storlek.
Tyvärr kan jag inte skicka en bild ännu innan jag lärt mig att använda dessa grejer bättre, men trägen vinner. Jag kan tänka mig att hur vilsamt det är där inne, jag brukar meditera varannan dag (har gjort det länge) så jag sätter mig på golvet och bara njuter. Svårt att låta bli att pilla och rensa men det är maken som vill vila med sin tidning, så jag smyger runt där, underbart.
Jag förstår nu hur vilsam plats ett växthus är och man behöver inte odla grönsaker, som jag trodde... Fuchian...
|