CITAT (Bee @ 30-08-2010, 00:18)

Bra och trösterik tråd, Skogstroll!

Jag trodde det bara var jag som tröttnar på trädgården varje år efter semestern.
Våren är full av skaparglädje och sen vill man se plantorna växa upp och sköter om dom som små barn. Sen kommer semestern. Och sen kommer .... livet efter semestern. Då förfaller det mesta av det som var roligt tidigare. Nu hägrar hösten, innelivet, kurserna mm. Intresset för trädgård är NOLL! Nu njuter jag av det som finns kvar, sen packar vi ihop utelivet.
Lite dåligt samvete kanske man borde ha men nej, trädgården får sköta sig själv nu. Ok, ett o annat ogräs dras upp i förbifarten. Men inte mer.
Det där sammanfattade precis hur jag känner mig varje år denna tid. Jag tror att man helt enkelt är utträdgårdad, man har jobbat så mycket med sin trädgård under våren och sommaren att när sensommaren kommer orkar man inte mer. Sedan blir det så fort höst här uppe, och när den kommer är man liksom programmerad för inomhusliv. Vi har redan gulnande björkar och hög klar höstluft. Har några projekt vi tänkt göra i höst, men som varje år tittar maken och jag på varann och säger, nej det tar vi till våren i stället, och på våren jobbar vi natt och dag i trädgården. ( kanske därför vi blir trötta nu i och för sig)