Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ingen ordning
          -asno-
          Inlägg 16-08-2004, 14:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 411
          Medlem nr: 3 020

Men alltså, hur gör ni alla för att få nån struktur på det ni gör i era trädgårdar? Hos mig vill det inte bli nån ordning alls huh.gif
          Frösådderna från i våras vill inte få plats i rabatterna, den nya rabatt jag slitit med finns det inget att plantera i ännu - ska sås till våren. Runt huset är det grusplan och alla rabatter måste därför anläggas i gräsmattan. Det låter enkelt att bara göra en ny rabatt, men gräsmattan är full av vitklöver och revsmörblomma så alldeles lätt är det inte. Dessutom är jag ju för svag, har hållit på hela sommaren och vänt på jord och svurit biggrin.gif
          Och var får man tag på jord? Kan ju inte hålla på att köpa jättedyra påsar hela tiden. Säg nu bara inte gula sidorna, finns inte en enda leverantör i min kommun på dessa. Om inte ni har goda råd, kunde jag behöva några muntra tillrop i alla fall laugh.gif

/Åsa

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kerstin z5-6
          Inlägg 17-08-2004, 19:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

laugh.gif Förresten ett av mina nya projekt är grusodling i enbart grus...
          Träffade Peter Korn och lyssnade på hans förläsning ...så nu blir det grushögar för alla utekaktusarna, stenpartiväxterna osv ..maken tar sig för pannan , men är nöjd så länge saker kan flyttas med traktor laugh.gif

Om jag nu mot förmodan måste ta bort gräsmatta bit för bit så blir det med Fenjas modell smile.gif Den är bra smile.gif
          Fast den där djäkligt tunga kärran måste nån annan köra bort smile.gif
          har ett smalt område kring växthuset som måste utökas i rabattväg

Just nu har jag 4 pressenningsområden i trädgården ...inte är det snyggt precis , men det blir snart ..En annan effekt med upphöjda rabatter jag märkt är att det inte blir lika envisa ogräsangrepp i dem , o de är lättare att rensa

När det var som värst med det onda låg jag på rullbräda o planterade .. allt går smile.gif men det är dåligt med trädgårds-hjälpmedel för klenisar tycker jag .....ps jag har inga närboende grannar -än .. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 02:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon