CITAT (Gossen Ruda @ 31-08-2010, 21:37)

Jag är splittrad, vet inte om jag skall tycka synd om dem eller om de får skylla sig själva. Det ÄR faktiskt ingen stor synd att strunta i fastan, mår man inte bra, är sjuk, för ung, för gammal eller liknande kan man mumsa på. Eller om man inte är muslim.

Synd om? Det tycker de ju inte själva, det är ju bara vi andra som gör. De fastar ju för att bli påminda om hur fattiga har det, den tanken tycker jag inte är konstig alls. Dessutom är fastandet bara en del av ramadan, de skänker en hel del pengar just till fattiga också under just Ramadan. Att de inte får dricka vatten under de ljusa timmarna tycker jag dock är helidiotiskt, och det har jag talat om för min väninna, men hon vill ha det så. Hennes övriga familj fastar inte, mannen är inte tillräckligt troende , mamman är för sjuk och barnen för unga. Mannen tycker att hon ska låta bli eftersom hon blir så svag, men hon får såklart göra som hon vill. Ibland har hon nästan somnat över skrivbordet, men jag har petat på henne så har det gått en stund till.