|
Malcolm,
Tack för tippset. Hos hos på Coop fanns den inte och ingen viste nada.... Jag får den på ett pra pris och den kommer först i nästa månad, för att den växer fortfarande, så han försäljarn gav mig enkla anvisningar för plantering, samt att den är färdigklippt när jag får den.
Jag håller på att plantera lökar, hade så lite förra våren, tyvärr, men nu ska det blomma. Billigast är dom på ex. Netto, om du vill bara kosta på dig lite och billigt. de funkar, har köpt därifrån innan, men denna gången åkte jag till Blomsterhuset och valde ut det jag hade tänkt mig, men det fattas lite till, så har han lovat att följa med. Jag blev sååå himla glad för det rosköpet, det lever jag länge på. En del lökar sätter jag ytterligare i vårkrukor, lagom sen att plantera en sommarblomma uppepå. Löken kommer igen år efter år. Du såg nog att det gick åt helsota för min del med dessa diskussioner, jag vet ju så lite om den biten, men jag är glad att jag har min make kvar och att han har tänkt längre än så. Ensam vill han inte bli, sa att han kommer efter mig om jag dör. usch, vilket samtalsämne.
Jag hoppas att du inte tog illa vid igår kväll, Jag är mycket medveten hur du har det och där var inte läge till mer pers. åsikter. ...fuchian....
|