CITAT (GasseG @ 29-08-2010, 16:44)

Känns som att vart enda tomte i vårt avlånga land skriver i den här tråden, " för mycket svamp" osv osv! Det här handlar om stockholmskogarna!!!
Det är grymt dåligt med svamp av den sorten jag plockar i stockholmsskogarna iaf *grrrr*. Sukta inte mig mer med era fantastiska fynd någon annanstans i landet!
Jag hittar heller inga sedan början av juli, för här plockar alla andra som har tid att gå i skogen dagtid.. Så trist att behöva åka ifrån skogen man bor för att plocka svamp, men så får det bli.
Svart trumpetsvamp har jag inte sett "vild" på 30 år!! Tror den är utrotad
Här äter föresten mördarsniglarna på kantarellerna i skogen, mysigt va?? Inte ens DE får vara i fred

CITAT (Meriona @ 03-09-2010, 08:26)

Nej Zissi, jag har inte provat att torka, trots att jag vet att smaken ska bli rikare då. Jag har ingen svamptork och det påstås att soppar är för kompakta för att torka på vanligt nät, att de ska hinna ruttna. Men jag ska prova vid tillfälle ändå, för den smakade inte så mycket nystekt. Men funkade bra som blandsvamp.
Mamma torkade dem alltid också, men se till att de är HELT maskfria, annars kan det bli äckligt innan de hunnit torka ordentligt. I ugnen gör det inte något, men om man lufttorkar.
Ps. Meriona, mamma undrar om du vill låna hennes svampböcker?