CITAT (Nauti @ 05-09-2010, 08:51)

Det stod ju för helvete att vi skulle hålla oss ifrån att prata om eran förbannade djävla LED-belysning! Men radarparet Grönt Ljus och Anja Danmark(som för övrigt absolut inte har det minsta med varandra att göra utan Anja är bara en väldigt nöjd kund! Märk ironin!) dyker upp i varenda tråd och lovordar sina förbannade LED-lampor. Kan ni inte tagga ner litet? Åtminstone i en tråd där trådskaparen i sitt öppningsinlägg ber om att få slippa eran djävla reklam och hela LED-diskussionen igen?
Hänger knappt på forumet längre men tillräckligt för att jag skall bli irriterad. Jag började skita i era djävla lampor för ett bra tag sedan och med tanke på hur ni håller på så skulle jag aldrig pumpa in en enda krona i erat företag.
Tomater har både vegetativ tillväxt och generativ tillväxt samtidigt så jag hade satsat på en lampa med ljus ur såväl det blå som det röda spektrat, men fokuserat på det röda. Ganska många HPS-lampor har några procent blått i sig, det räcker och jag har odlat tomater under HPS med gott resultat. Det finns massor att gå på om man skall gå in i detalj på det, men förenkla det för dig själv och gå efter Kelvin och Watt

Nauti -
lad mig understrege en gang for alle: Jeg har aldrig købt noget hos Grönt Ljus!!!!!!!!!!!!!!!!! Og jeg er et ganske almindeligt privatmenneske, som er vild med mit drivhus, arbejder med bogholderi og har aldrig handlet med noget som helst, så stop nu det der, ikke?
Jeg køber LED hjem fra England, for deres priser passer mig bedre. Og jeg synes at en tråd om plantelys er ufuldstændig, hvis LED ikke også er med. Jeg må indrømme, at jeg kan ikke tage mig af, at Chizza her skrev, at han ikke ville høre om LED, for det er altså en del af pakken, hvis man skal finde ud af hvilket lys, ens planter skal have - og helt klart den mest miljøvenlige. Hvilket er den primære grund til, at jeg har investeret i dem.
Jeg er mindst lige så træt af at læse om jeres strømforbrugende lamper, men jeg beder jo ikke undlade at fortælle om dem - vel?
Og jeg kan ikke se, hvorfor jeg skal høre på brok, fordi I er blevet trætte af Grönt Ljus... Det er ærlig talt ikke særlig sjovt!
Mvh
Anja