Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Funderar på en bärbar dator, Vilken skall jag välja?
          Christa
          Inlägg 07-09-2010, 07:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Skulle vara värdefullt med lite recentioner av bärbara datorer.

Hur stor skärm behöver man för att inte bli nipprig? Det går visserligen att koppla den till den stora skärmen men jag vill kunna använda den fristående också.

Vinner man något på att köpa en lite dyrare eller är de billiga väl så bra?

De där blanka skärmarna ser jobbiga ut. Jag har en del problem med mina ögon så det är viktigt att skärmen är behaglig att titta på så ögonen inte ansträngs i onödan.

Batteritid och livslängd på batteriet är också en intressant parameter.

Det finns säkert det mer som är intressant som jag inte känner till.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Pirum
          Inlägg 07-09-2010, 12:07
          Länk hit: #2

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Blanka skärmar är dåliga tycker jag, men de klart flesta bärbara har ju sådana nu, tyvärr. På dyra Macbook Pro kan man ibland specialbeställa en bättre skärm, men ute i butik är det mest billiga datorer som har matta skärmar. Åker man tåg, eller använder datorn i andra sammanhang där det är många ljuskällor så är blanka ganska irriterande, jag förstår inte varför de är så populära på bärbara.

Jag kan bara tala för mig själv, men jag skulle prioritera rimliga prestanda framför enorm batteritid, om den bärbara datorn var min huvuddator. En processor med 2 kärnor och ett 'riktigt' grafikkort (men det behövs inget värstingkort), samt skönt tangentbord är viktigt för mig, en del av de klenare bärbara kan få problem med sega webbsidor om där är mycket flashgrafik och även problem med kommande HD-video.

Mer än 5000 ska det nog inte kosta om man inte vill ha en speldator.

--------------------
          zon2.5

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 21:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon