Här är bilderna på vårt kök.

Kyl och frys längst bort.

Diskmaskin mellan ho och ugnsskåpet.
Alltihopa från IKEA, förutom diskho och blandare (bauhaus) knappt 40.000:- med vitvaror.
Det jag är nöjd med:
Valet av luckor, enkla och vita.
Valet av handtag och deras placering.
Alla uttdragslådor i underskåpen. Har lådor innanför luckorna istället för hyllor.
Jag gillar renheten med att ha en lucka istället för uttdragslådor med synliga fronter och enkelheten med att ändå ha låda som man kan dra ut.
Att kyl/frys och diskmaskin är helintegrerade.
Att ugnen inte är under hällen.
Induktionshäll! Älskar den!
Kaklet (egentligen golvklinker) få fogar och läcker svart färg som skiftar i silver och koppar, syns dåligt på bilden, och att den inte går ända upp till skåpet.
De gamla strömbrytarna (orginal). Syns en på översta bilden.
Färgvalen. Tråkigt i vissas ögon, neutralt i mina.
Golvet, syns inte så mycket på bilden, men det är ett mörbrunt/svart laminatgolv som ser gammalt ut.
Det jag inte är så nöjd med:
Diskhon är lite för liten. Jag ville ha en större, hade sett ut en på bauhaus men den var slut när vi skulle köpa den och jag är inte känd för tålamod. Den som fanns där istället i samma stora storlek var över 1500:- dyrare och det tyckte jag inte var värt, så det blev en mindre. Den är bra förutom när man ska diska ugnsplåtar.
Svart diskbänk. Allt syns. Ville ha en spräcklig men hittade ingen som var lagom spräcklig som var tillräckligt mörk.
Att allt inte är klart. Saknar silikonsträng, golvlister och täckskivor mot taket. Sockeln är inte riktigt klar heller, ska bli galler under kyl och ugn. nu saknas där en bit så ventilationen funkar ändå men det är inte fint. Har deadline till jul, så gubben sågar väl lister 23 december kan jag tro...