CITAT (Klint @ 15-09-2010, 20:48)

Ja det var snyggt! Det synns att ni har tänkt och det är stilrent ser väldigt proffsigt ut!
Svart diskbänk har jag faktiskt aldrig sett. Jag får bara plats men 140cm men din är väl större?Diskmaskin och kyl med fronter är verkligen snyggt det vill jag ha. Skåp utanför lådor det var också nytt Kul att få se1Skulle vilja ha exakt samma planlösning som du, men vet inte hur jag ska få till det måste nog avstå högskåpet men har inte tänkt klart än.Jag har alltid haft 1ho+1vask men det är ok med 1? Jo oxå fundera jag på fläkten är det kolfläkt isåfall behövs det inget "rör" tillden tänker på att spara plats.

Jättekul att se ert fina kök!
Fläkten kan man ha med kolfilter också. Kom på att våran inte är från ikea, det är en miele som syrran gav oss. Hon skulle ha en med kåpa.
Själva "lådan" ovanför är inne i köksskåpet ovanför, lika så röret. Så det skåpet finns inget annat i än själva fläkten.
Sen är lådan under hällen fejk, det är bara en front. Men jag ville ha handtag på den ändå för syns skull, för att behålla enhetligheten. Det kändes väldigt lite med bara två lådor, men det fugerar bra. En sidan är bestick och sånt och andra sidan redskap och knivar. De är ju 60*60 så det är gott om plats.
Diskbänken finns på IKEA. Ja, eller det är ju en bänkskiva i laminat egentligen ju.
Fotot blir lite missvisande med skåpstorlekarna. Det är 4 st 60 skåp på var sida med högskåpen inräknade, alltså är båda sidorna 2,40 långa. Bänkskivorna är 1,80cm. Ja,eller lite till, de går ju lite längre än skåpen.
Det fungerar jättebra med en ho för oss, vi diskar ju bara stekpannor och grytor för hand, allt annat i maskin. Jag har aldrig diskmedelsvatten i hon. Fuktar en svamp och klickar i diskmedel, skrubbar grytorna och sköljer sen under rinnande vatten. jag har också bara haft två hoar innan och var tveksam till denna lösning. Men det blev denna för att jag ville ha tre 60 skåp under istället för en 80 och en 40. Och då hade man fått såga i skåpen och inte kunnat ha lådor i den. Men nu när jag är van så är jag supernöjd med en ho.
Ett tips är att ladda hem ikeas köksprogram. Vi satt i veckor vid den och planerade hur vi ville ha det. Sen blev det ju bra också!

Jag kanske ska lägga in förebilder också?
Redigerat av Anma: 15-09-2010, 20:12