Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kaktus ifrån frö, När ska jag sluta vattna?
          Ozeloten
          Inlägg 12-09-2010, 11:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 16 679

Hej!

Jag har sått kaktusar (ökenkaktusar) ifrån frön. Nu har det kommit upp små gröna kaktusar.
          "Babykaktusarna" ser inte mycket ut till kaktusar utan är gröna och ca 5mm stora.
          Jag håller jorden blöt genom att duscha krukorna ca varannan dag, sedan har jag en plastpåse över dom.

Men när ska jag sluta hålla jorden blöt på detta sett? Vanliga kaktusar dör ju av förmycket vatten.
          Hur stora ska kaktusarna vara när jag flyttar dom? Antar att jag får använda en t-sked och flytta dom med till en annan kruka.

Mvh

Linda

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          aegd
          Inlägg 14-09-2010, 15:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 17
          Medlem nr: 31 219

Passar på å slänga in en liten fråga här, ska man så kaktusar från frön under någon speciell årstid, eller går det vilken tid som helst om man använder sig av extra ljus?

Citera
          djur7
          Inlägg 15-09-2010, 21:12
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 197
          Medlem nr: 12 095

CITAT (aegd @ 14-09-2010, 17:38) *
          Passar på å slänga in en liten fråga här, ska man så kaktusar från frön under någon speciell årstid, eller går det vilken tid som helst om man använder sig av extra ljus?

JAg har sått flera gånger kaktus under vilken årstid som helst det funkar bra bara man har extra ljus och passar med vattningen under vinter, de vill ej ha för blött. Vanliga kaktusar ( ej ökenros) skall man låta stå i ca 9 månader innan man planterar om.
          Jag har en ökenros som jag sådde för 1,5 år sedan tror jag det var som är 10 cm nu, de växer ej fort.

--------------------
          MVH SANDRA
          ODLAR I ZON 2

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 03:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon