CITAT (Anna i Örsjö @ 17-08-2004, 11:03)
Göran beskrev den som en packning som fungerar som ett membram. Det är mycket viktigt med passformen och han rekomenderar INTE egen tillverkning. Tror inte den är särskilt dyr att köpa. Lycka till.
MVH Anna
Jag har nu införskaffat det mystiska kombinerade packningen/membranet och nu på eftermiddagen delat på tank och förgasare för att ta bort det gamla. Det verkade väl inte direkt trasigt men såg risigt ut och det fanns mycket skit här och var i den som jag tycker synnerligen säregna konstruktionen så jag har skurat, petat och blåst på alla upptänkliga ställen. Bl.a. satt det som en "tuss" papper eller skumplast för den ena bensinsugarsnabelns sil. Har också försökt pensla ren tanken inuti och sköjla ur ett antal gånger.
I morgon är det tänkt att jag ska försöka montera den nya delen och skruva ihop alltsammans... och jag inte får en kraftig "baksmälla" av allt bensinslabbande förstås.
När jag började med det här projektet för minst en månad sedan minns jag att jag tillsatte blyersättningsmedel i en bensindunk, men är nu inte säker på i vilken...

Kan det vara skadligt för motorn om det råkar bli dubbel dos blyersättningsmedel ???