CITAT (Solstorm @ 09-09-2010, 10:36)

Jag kryssade inte i. Visst finns det många människor som skulle behöva ha hjälp men jag tror att det är väldigt få som har råd att betala för det. 2400 kr som billigaste alternativ för en dags hjälp är det nog bara en liten del som kan betala.
Håller till viss del med där ang pris för ta staden där jag bor med ca 50000 invånare varav många upperclass som man säger. Här finns det ett par företag som ligger på runt 150-200:- timmen och de gör allt från klipper gräs till stenläggning plus allt därimellan. Dessa är kanske inte Alnarputbildade men de får många kunder och de gör ett bra jobb därimot så gör dom det svårare för mer välutbildade som håller på med samma sak som vill ha 400-500:- i timmen.
Sen så får man nog inse fakta att som egen företagare så ska man som bäst räkna med att gå plus minus noll det första året(finns givetvis undantag men det är vad de flesta nyföretagarutbildningar säger) för att sedan börja så sakta gå med profit. Det är få förunnat att redan de första månaderna att verkligen få en skälig månadslön på ett nystartat företag.
Fördelen med de tjänster du pratar om är att man inte behöver maskiner för 500000:- från början utan man klarar sig med lite mindre.
Sedan är det så att en del tabbar sig och får för sig att de ska göra allt själva tex borttransport av fällda träd osv när det är bättre att ordna så att någon annan gör det och baka in den biten i kostnaden för kunden, på så vis får kunden ändå ett helhetspris från början.